1

آیا واقعا این فیلم تولید شده و به اکران خواهد رسید؟⇐خبرنگار لبنانی: فیلمی درباره جشنواره جهانی فجر میسازم

سینماروزان/حامد مظفری: هلا بوسعب خبرنگار لبنانی که در تلویزیون المیادین کار می‌کند برای تهیه فیلمی مستند درباره جشنواره جهانی فیلم فجر به ایران سفر کرد.

 هلا بوسعب مدیر تولید، مستندساز و خبرنگار لبنانی که در تلویزیون المیادین کار می‌کند یکی از مهمانان جشنواره سی و هفتم جهانی فیلم فجر بود و مدعی شده که بناست فیلمی درباره جشنواره جهانی بسازد.

اینکه یک مستندساز لبنانی قصد کرده فیلمی درباره جشنواره جهانی بسازد و آن فیلم را هم در جشنواره های جهانی به نمایش درآورد خیلی جالب است. باید دید این اتفاق رخ خواهد داد یا آن که در حد یک اظهارنظر باقی خواهد ماند؟؟

این مستندساز گفته است: من تهیه‌کننده و کارگردان یک مستند یک ساعته درباره جشنواره جهانی فیلم فجر هستم. می‌خواهیم به مردم دنیا نشان بدهیم که تحریم‌ها تأثیری بر جشنواره جهانی فیلم فجر نگذاشته است. هنوز هم فیلم‌ها در جشنواره حضور پیدا می‌کنند. من سال گذشته برای اولین بار به جشنواره جهانی فیلم فجر آمدم و با سینمای ایران آشنا شدم. تحت تأثیر قرار گرفتم بنابراین امسال دوباره آمدم تا فیلمی درباره جشنواره بسازم. این مستند پیام خاصی دارد.

هلا بوسعب درباره نمایش این مستند گفت:در تمام دنیا این مستند را نشان میدهیم. ما از شبکه المیادین آمده‌ایم. دفتر مرکزی‌مان در لبنان است، اما همه جای دنیا دفتر داریم. در کوبا، در آفریقا و…من مسیحی هستم. وقتی دعوت‌نامه به دستم رسید. فکر کردم شاید سفر به ایران گرفتن ویزا از اروپا را سخت کند. شاید دلیلش این باشد که شما خوب بلد نیستید برای خود تبلیغ انجام بدهید. همه ایرانی‌ها شگفت‌انگیز هستند. این نکته مثبتی است. مثلاً اگر آمریکایی‌ها فیلمی بسازند، برای آن به شدت تبلیغ انجام می‌دهند. شما فیلم‌های خوبی می‌سازید و در زمینه سینما مدعی هستید. به همین خاطر دلم خواست کار بیشتری برای سینمای شما انجام بدهم. به‌خصوص به دنیا نشان بدهم که بیایند و فیلم‌های ایرانی را ببینند. ایران یک مدرسه سینمایی به‌خودی‌خود است