1

چند پرسش کلیدی پیش‌روی مدیران رسانه ملی⇐هزینه حضور بازیکن بارسلونا در تهران را چه کسی داد؟ /آیا حق پخش تلویزیونی جام‌جهانی و حق پخش در پردیسها را یکجا خریده‌اید؟/اگر حق پخش را خریده‌اید چرا صدای استادیوم را بستید و بازی ایران-مراکش را از تهران گزارش کردید؟/ اگر حق پخش دارید چرا گزارشگر اعزامی‌تان به سبک شب‌خیز با حرّافی آنتن پر کرد؟

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: سال گذشته بود که حضور لوییس فیگو در برنامه عادل فردوسی پور و زمزمه‌های پرداخت 500 میلیون تومانی به وی برای این حضور موجی از واکنش ها در برداشت و در نهایت شخص فردوسی پور با توجیه اینکه هزینه حضور فیگو در ایران را اسپانسر برنامه پرداخت کرده ماجرا را فیصله داد.

حالا و در اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و مقابل مراکش شاهد حضور «ساموئل اتوئو» مهاجم سابق و نام آشنای تیمهای بارسلونا و میلان در برنامه فردوسی پور بعنوان کارشناس بودیم.

حضور اتوئو در این برنامه باعث مطرح شدن سوالات بسیاری می شود و از جمله اینکه با توجه به افزایش نرخ ارز در ایران ، هزینه حضور اتوئو در این برنامه به چه میزان بوده است و دقیقا کدام اسپانسر هزینه را داده؟

جالب و عجیب آن که کلی خرج می‌شود برای حضور مهمانان این چنینی در تهران اما از آن سو نه تنها بازی ایران توسط پیمان یوسفی گزارشگر اعزامی به روسیه گزارش نمی‌شود بلکه  آن شور و هیجان ورزشگاه و صدای استادیوم بازی را نمی شنویم و بجایش یک صدای مُرده آرشیوی است که مدام تکرار میشود و تیم اعزامی شبکه 3 و از جمله محمدحسین میثاقی هم همه هنرشان می‌شود ایستادن وسط یک پل در سن‌پطرزبورگ و روایت صوتی(!!!) اتفاقات بازی و منت گذاشتن بر سر ملت بخاطر اینکه از شدت تشویق تیم ملی صدایشان گرفته!!

اگر حق پخش تلویزیونی مسابقات جام جهانی خریداری شده چرا به‌جای روسیه بازیها از تهران گزارش می‌شود و چرا حتی تیم اعزامی را به رختکن تیم ملی هم راه نمی‌دهند و آنها مجبورند به سبک حمید شب‌خیز با حرافی بدون تصویر آنتن را پر کنند؟؟

این را بگذارید کنار انفعال رسانه ملی در جریان پخش بازیهای جام جهانی در پردیسها تا پرسش اخیر پررنگ شود؟ در صورت خرید حق پخش تلویزیونی توسط صداوسیما مسابقات جام جهانی با چه مجوزی در سینماها نمایش داده می‌شود؟‌

مهدی فلاح صابر
مهدی فلاح صابر