1

آیا تهمینه میلانی از یک هنرمند روس مقیم اسرائیل کپی‌برداری کرده؟؟+عکس و توضیحات میلانی

سینماروزان: تهمینه میلانی زن‌گراترین کارگردان سینمای ایران بعد از اکران «ملی و هزار راه نرفته» که گیشه ای متوسط داشت به تازگی یک نمایشگاه نقاشی با عنوان «فیلمهایی که نساختم» را راه انداخته است.

به گزارش سینماروزان میلانی برخی از نقاشی‌های خود را در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار داده ولی مسأله اینجاست که شباهت یکی از نقاشیهایش با نقاشی یک هنرمند روس به شدت او را در معرض پرسش قرار داده است.

«جنی میلیهاو» نام هنرمندی است که یکی از آثار میلانی به شدت شباهت دارد با تصویرسازی او و کار را به جایی رسانده که این هنرمند روس در متنی اجتماعی به این ماجرا واکنش نشان داده و از فروش کپی یکی از آثارش توسط یک شخص مشهور گلایه کرده است. «جنی میلیهاو» متولد روسیه است اما از یازده سالگی به همراه خانواده به اسرائیل مهاجرت کرده و هم اکنون نیز مشغول تحصیل در آکادمی هنر و طراحی بزالل اورشلیم است!!!

گلایه «جنی» درباره کپی برداری و فروش اثرش واکنش تهمینه میلانی را به دنبال داشته و وی مدعی شده اصلا وی را نمیشناسند و نقاشی موردبحث هم از کارت پستالی آمده که در ناخودآگاهش نقش بسته!!!

میلانی نوشته است: دوستان عزيز! من الان رفتم در صفحه ی خانم «جنی میلیهاو» و متوجه شباهت نقاشی خودم با کار ایشان شدم. از این بابت قلبا متاسفم اين تابلو را از نمايشگاه خارج و‌ صدمه وارد شده را جبران مي كنم. حقيقتا نمی‌دانستم که این تصویر که احتمالا روی یک‌کارت پستال برایم ارسال شده در ناخوداگاهم نقش بسته است!!! ایشان را تا دیشب نمی شناختم(!!!) و‌ حتما از ایشان هم عذرخواهی خواهم کرد.

واکنش هنرمند روس به کپی برداری
ادعای هنرمند روس درباره کپی برداری از یکی از آثارش