1

آیا افشای اسناد امنیتی آل سعود به دردسر منجر نخواهد شد؟⇐اکران نسخه های بی سانسور دو فیلم ضدسعودی در ایران

سینماروزان: در دورانی که آل سعود بخاطر ماجرای قتل جمال خاشقجی با انتقادات متعددی روبروست به زودی دو فیلم با ماهیت افشاگرایانه علیه آل سعود در جشنواره مقاومت اکران خواهند شد.

به گزارش سینماروزان مستند «فقط قاشقچی تنها نیست» که به دلایل امنیتی نام سازنده اش هم هویدا نشده در کنار نسخه کامل فیلم «امپراطور جهنم» در پانزدهمین جشنواره مقاومت به نمایش در می آیند.

مستند«فقط قاشقچی تنها نیست» اثری است که در آن نه تنها به جنایت دولت عربستان در قتل و مثله کردن جمال خاشقچی و ابهام های موجود در پرونده قتل وی می پردازد بلکه به چندین نمونه مشابه دیگری که به این شیوه کشته شدند نیز اشاره دارد. این مستند در بخش مسابقه بین الملل جشنواره حضور دارد. اثر جنجالی که می کوشد رازهایی از پشت پرده این جنایت فجیع را افشا نماید.

نسخه کامل فیلم «امپراطور جهنم»که نسخه ناقصی از آن در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد نیز بناست در جشنواره  مقاومت رونمایی شود. فیلمی که هرچند هیچ اکران خارجی نداشته اما انتشار خلاصه داستان آن موجب شده تا روزنامه لبنانی«البناء» لبنان  درباره اش گزارش دهد: پس از گذشت ۵ سال از اکران فیلم«پادشاه شن ها»به کارگردانی اسماعیل نجدت انزور، این روزها اخباری از برنامه ایران برای اکران فیلمی در راستای نقد آل سعود، رسوایی داعش و نمادهای تکفیری منتشر شده است. در این فیلم همچنین به رویدادهایی که به صورت مخفیانه در خاورمیانه، اروپا و آمریکا در جریان است، پرداخته می شود.

باید دید دولت عربستان که مدتهاست سفیری هم در ایران ندارد در واکنش به این اتفاق یعنی همزمانی اکران دو فیلم حاوی اسناد و تصاویری از پشت پرده جنایات و توطئه های سعودی  در ایران چه واکنشی خواهند داشت؟؟