1

آهنگساز “قیصر”: آقای کیمیایی! از تجاوز به حقوق مادی من دست بردارید!

سینماژورنال: به دنبال انتشار خبر برگزاری کنسرت شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی، آهنگساز تعدادی از فیلم‌های این کارگردان نامدار سینما و از جمله “قیصر” و “گوزنها” خواستار توقف آنچه شد که «تجاوز به حقوق معنوی و مادی» آثار خود خوانده است.

به گزارش سینماژورنال در پی انتشار خبر برگزاری شب موسیقی کیمیایی، اسفندیار منفردزاده با ارسال نامه‌ای به “موسیقی ما” از دوست و همکار قدیمی‌اش «عاجزانه» درخواست کرد که این روند را متوقف کند.

منفردزاده یکی از اعضای دسته ۴ نفره مشهور تهران به همراه کیمیایی ، فرامرز قریبیان و احمدرضا احمدی بوده است و آهنگسازی کارهای مهم او را برعهده داشته است.

همچنین موسیقی آثار مهمی از فرهاد و فریدون فروغی را ساخته است.

متن نامه اسفندیار منفردزاده را در ادامه عیناً می‌خوانید:

از شما آقای رضا [بهزاد] عبدی و «استاد مسعود کیمیایی» عاجزانه -به‌درستی عاجزانه- استدعا دارم از تجاوز به حقوق معنوی-مادّی من یعنی اجرای موسیقی‌هایم، حتّا اگر برایتان منافعی در پی دارد، دست بردارید. زیرا من با شمایان همسو نبوده و نخواهم بود!

از موسیقی فیلم «سفر سنگ» تا امروز آثار بسیاری برای این برنامه وجود دارند که با اجازه از سازندگان آنها می‌توانند به‌کار آیند!

سپاس‌گزار از نشر این تقاضا. بدرود!

اسفندیار

یار بهار شیدایان

مهربانی کنید تا ناگزیر به تغییر گفتار نباشم!»

شب موسیقی کیمیایی

به گزارش سینماژورنال پیش از این مدیر موسسه فرهنگی هنری گلچین آوای شرق از برگزاری کنسرت شب موسیقی فیلم مسعود کیمیایی در تاریخ ۱۵ مردادماه در تالار وزارت کشور خبر داده بود.

در این اجرا موسیقی فیلم‌هایی چون “رئیس”، “حکم”، “جرم”، “متروپل”، “گروهبان”، “اعتراض”، “دندان مار”، “رضا موتوری”، ‌”داش‌آکل”، “قیصر” و… توسط ارکستر سمفونیک و به رهبری بهزاد عبدی اجرا می‌شود که در چند قطعه رضا یزدانی به عنوان خواننده میهمان ارکستر را همراهی می‌کند.