1

آماردهی محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره #سینماحقیقت در باب کم و کیف آثار جشنواره: حجم آثار رسیده ۱۶ درصد افزایش داشته!/تعداد فیلمسازان زن با کاهش ۱۵ درصدی همراه بوده!/۲۸ فیلم از ۱۶ استان در جشنواره حاضرند!/۲۵ فیلمساز از جشنواره انصراف دادند/پنج فیلم انصرافی مشکل حقوقی داشتند!/هشت فیلم مشکل فنی داشتند!/نه فیلم علاقه‌ای به جشنواره نداشتند!!/فقط سه فیلم در اعتراض به ناآرامی‌ها انصراف دادند

سینماروزان/احمد محمد اسماعیل: تعداد آثار مستند رسیده به دبیرخانه جشنواره که حائز شرایط شرکت در مسابقه هم بودند، در این دوره ۱۶ درصد افزایش داشته است اما حضور فیلمسازان زن در این دوره با کاهش ۱۵ درصدی روبه‌رو شده است. تعداد متقاضیان حضور در بخش شهید آوینی نیز ۱۷ درصد رشد داشت.

 

محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره مستند سینماحقیقت با بیان مطلب فوق در نشست خبری جشنواره گفت: در نهایت تنها ۲۵ فیلم از میان ۵۸۳ فیلم انصراف دادند. امسال ۲۵ فیلمساز از حضور در شانزدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» انصراف دادند که فقط انصراف سه نفر آنها به خاطر ناآرامی‌های اخیر بوده است. 

 

وی ادامه داد: نیاز به شفاف‌سازی می‌بینم که بگویم از میان این ۲۵ فیلم انصرافی تعداد ۵ فیلم مشکل حقوقی داشتند، ۸ فیلم به دلیل فنی از جشنواره کنار رفتند و ۹ تهیه‌کننده تمایلی به شرکت مستندشان در جشنواره «سینماحقیقت» نداشتند.

 

دبیر جشنواره‌ی سینما حقیقت بیان کرد: باید بگویم که ۳ فیلم نیز در اعتراض به شرایط کنونی جامعه و ناآرامی‌ها از حضور در این دوره انصراف دادند. ۱۶ فیلم بلند، ۱۵ فیلم نیمه بلند و ۲۰ اثر کوتاه برای رقابت نهایی انتخاب شدند و همچنین ۱۲ فیلم در بخش شهید آوینی و ۹ فیلم خارج از مسابقه خواهیم داشت.

 

حمیدی مقدم گفت: خوشبختانه روند تولید و نگاه به جشنواره که در استان‌ها شاهدیم و ۲۸ فیلم از ۱۶ استان در این دوره حاضر هستند که این اتفاق بزرگی در جشنواره امسال است. در کنار فیلمسازانی که در بخش مسابقه حضور دارند، ما برای اولین بار در این دوره مجموع ۱۴۰ فیلمساز را به جشنواره دعوت کردیم تا در جریان این رویداد حضور داشته باشند. این اتفاق در کنار اقدامات انجام شده می‌تواند باعث بالا رفتن کیفیت تولیدات استان‌ها شود.

محمد حمیدی مقدم: فقط سه مستندساز در اعتراض به ناآرامی‌ها از جشنواره سینماحقیقت انصراف دادند!
محمد حمیدی مقدم: فقط سه مستندساز در اعتراض به ناآرامی‌ها از جشنواره سینماحقیقت انصراف دادند!