1

آشنایی با ۶ گزینه جانشینی محمود گبرلو در “هفت”

سینماژورنال: از زمان حضور علی اصغر پورمحمدی در معاونت سیما هفته ای نیست که شایعه ای درباره تغییر مجری و تهیه کننده برنامه “هفت” شنیده نشود.

به گزارش سینماژورنال در این چند ماه مرتب نامهای مختلفی به عنوان گزینه های جانشینی گبرلو شنیده است و البته هنوز که هنوز است گبرلو از جای خود تکان نخورده است.

در تازه ترین مورد روزنامه “هفت صبح”  فهرستی احتمالی از گزینه های جانشینی گبرلو در “هفت” را ارائه کرده است؛ فهرستی که مرور آن خالی از لطف نیست.

مطابق این فهرست شش گزینه جانشینی محمود گبرلو در “هفت” به شرح زیرند:

فریدون جیرانی بنیانگذار “هفت” اصلی ترین گزینه این فهرست است. هرچند درگیری جیرانی با سریال سازی در تلویزیون و دغدغه هایی که اخیرا برای بازگشت به عرصه مطبوعات پیدا کرده او را در زمره گزینه های اصلی جانشینی قرار نمی دهد اما به هر حال وی از دیرباز ارتباطات نزدیکی با علی اصغر پورمحمدی داشته و هیچ بعید نیست که یک بار دیگر به “هفت” بازگردد.

محمد حمیدی مقدم مجری و تهیه کننده برنامه هایی مثل “سینما یک”، “سینمادو”، “سینماچهار” و “مستند4” گزینه دوم جانشینی گبرلو است. او بواسطه ظاهر آرام و البته اعتماد به نفس بالایی که در اجرا دارد میتواند گزینه قابل ملاحظه ای برای جانشینی گبرلو باشد.

محمدرضا شهیدی فرد مجری برنامه موفق “پارک ملت” سومین گزینه جانشینی گبرلو است. شهیدی فرد هم از جمله مجریان محترم رسانه ملی است که در دیالوگ کردن با مهمانان-البته اگر پیشتر مشاوره های لازم به وی داده شود- کم نمی آورد.

اکبر نبوی روزنامه نگار سابق و مجری سالهای بعد برنامه هایی چون “سی نما در سینما”، “نوعی نگاه”، “ققنوس” و “برداشت دو” دیگر چهره ای است که شاید اجرای “هفت” به وی سپرده شود. البته نبوی مانند شهیدی فرد یا حتی حمیدی مقدم، مجری ششدانگی نیست اما دانش سینمایی قابل قبولش و تجربه کار در تلویزیون او را هم در فهرست گزینه ها قرار داده است.

منصور ضابطیان که در سالهای اخیر “رادیوهفت”اش برگ برنده شبکه آموزش است نیز میتواند از گزینه های جانشینی گبرلو باشد اما باید این مساله را هم درنظر گرفت که او معمولا برنامه هایی را هدایت کرده که چندان چالش برانگیز نبوده اند و اگر وی در “هفت” حضور یابد احتمالا نمی توان انتظار وجود دیالوگهای صریح در این برنامه را داشت.

آخرین گزینه و احتمالا کم شانس ترین نفر برای جانشینی گبرلو در “هفت” فرزاد حسنی است. چهره ای که در ماههای اخیر و بدلیل مشکلات زندگی خصوصیش به طور مستقیم در کانون توجهات قرار داشت. در شرایطی که آخرین برنامه “هفت” حتی تصویر او در یک مراسم رسمی را سانسور کرد طبیعیست که حضورش در “هفت” هم کمی فانتزی به نظر برسد.