1

۲۸ سال مفقودی!⇐نخستین عکس از امیرحسین آرمان در #آسمان_غرب

سینماروزان/مهرداد شهبازی: با ادامه مراحل فنی فیلم سینمایی «آسمان غرب» به نویسندگی و کارگردانی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب‌‌ والی‌نژاد، نخستین عکس از #امیرحسین_آرمان ایفاگر نقش سرلشکر شهید حسین ادبیان با چهره‌ای متفاوت در کارنامه کاری او، رونمایی شد.

سرلشکر حسین ادیبان از جمله فرماندهان متهور ارتش بود که از ابتدای جنگ تحمیلی در جبهه غرب بسیار درخشید و درنهایت در اردیبهشت ۶۰ و حین درگیری با قوای بعث به شهادت رسید ولی پیکر او حدود ۲۸ سال مفقود بود تا تابستان ۹۸ که در جریان تفحص، شناسایی شد.

تدوین فیلم آسمان غرب به تازگی توسط میثم مولایی به پایان رسیده‌ و جلوه‌های ویژه بصری، موسیقی، صداگذاری و اصلاح رنگ به ترتیب توسط جواد مطوری، مسعود سخاوت‌دوست، بهمن اردلان و نیما دبیر‌زاده مراحل پایانی را سپری می‌کند.

«آسمان غرب» نخستین روایت سینمایی از دلاورمردی‌های خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی(با بازی میلاد کیمرام)و دیگر هم‌رزمانش در هوانیروز ارتش است که مجموعه حوادث یک ماه نخست جنگ در غرب کشور را با بررسی و فشرده‌سازی در فیلمنامه، در بازه زمانی سه روزه به تصویر می‌کشد.

این فیلم سینمایی محصول سازمان سینمایی سوره و بنیاد سینمایی فارابی است که با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده‌است.

امیرحسین آرمان در نقش سرلشکر حسین ادیبان در فیلم آسمان غرب
امیرحسین آرمان در نقش سرلشکر حسین ادیبان در فیلم آسمان غرب

عکاس: علی نیک‌رفتار