1

یک کارگردان پیشکسوت با انتقاد از بی برنامگی مدیران برای سامان دادن به اکران گفت⇐چرا بهترین زمان اکران برای فیلمهایی است که با پولهای آنچنانی(!) ساخته میشوند؟؟/تنزل دادن روز ملی سینما به سطح «بلیت نیم بها» ترجمانی روشن از بدون برنامه بودن مسئولان سینمایی کشور است!!

سینماروزان: آشفتگی اکران و عدم توزیع منصفانه سانس میان فیلمها ماههاست که ادامه دارد و اسباب کم کاری و بیکاری بسیاری از سینماگران قدیمی شده و در مقابل مدیران سینمایی به جای حل این آشفتگی مدام از درجه بندی فیلمها و یکپارچگی شوراهای ممیزی حرف میزنند!!

کامران قدکچیان کارگردانی که فیلم تازه اش “جانان” گرفتار فیلمسوزی شده با انتقاد از شرایط نامناسب اکران به“جوان” گفت: موضوع اکرانِ بدِ فیلم‌هاست، به این معنا که در اکران فیلم‌ها تنوع رعایت نمی‌شود. این روز‌ها سینماداران به فروش گیشه توجه دارند و باید با این اتفاق مبارزه کرد و شرایطی فراهم آورد که تمام فیلمها حدی معقول از سانس داشته باشند.

او افزود: برخی فیلم‌ها با فیلم‌هایی که اکران می‌شوند، متفاوت هستند و فرصت اکران پیدا نمی‌کنند. فیلم من دو سال در صف اکران بوده و حالا در بدترین زمان ممکن اکران شده است، مشابه آن هم چندین فیلم اکران شده است که آن‌ها هم فروش خوبی ندارند.

کارگردان “آواز تهران” و “زخمی” اضافه کرد: در حال حاضر فیلم‌هایی در زمان مناسب و عالی اکران می‌شوند که با پول‌های آنچنانی، دستمزد‌های زیاد و سوپراستار‌های مطرح ساخته می‌شوند. چرا؟؟؟ در این باره آقای داوودنژاد هم مقاله‌ای از طرف کانون کارگردانان و تهیه‌کنندگان نوشته‌اند که منتشر شده است. درخواست ما از مدیران این است که واقعاً یک فکر و چاره‌ای برای اکران فیلم‌های کمی متفاوت داشته باشند تا میان فیلم‌های آنچنانی حرام نشوند.

قدکچیان افزود: واقعیت این است که تنزل دادن روز ملی سینما به سطح و تراز «بلیت نیم بها» ترجمانی روشن و بدیهی از بدون برنامه بودن مسئولان سینمایی کشور است. چه اینکه نیم‌بها شدن بلیت سینما در روز ملی سینما نمی‌تواند جبران‌کننده عدم اقبال مخاطبان به آثار سینمایی در طول سال باشد و مدیران سینمایی باید به فکر تولید و اکران مناسب آثاری باشند که مخاطب را با رغبت به سینما‌ها بکشاند نه اینکه در چنین رخداد فرهنگی مهمی آن‌ها را با ترفند آبنبات چوبی مکیدن به دیدن فیلم دعوت کنند.