1

یک پخش‌کننده سینما متذکر شد⇐اینکه اجازه نمیدهند سینماها برای کل ظرفیت بلیت بفروشند جای سوال دارد؟؟/وقتی مراکز تجاری و رستورانها مملو هستند از جمعیت چرا سینما را محدود کرده‌اند!/نمیدانم چرا اگر فیلم نفروشد قبل از همه پخش‌کننده را نقد می‌کنند؟/تهیه‌کننده‌ای که با پول دیگران فیلم ساخته برایش کمترین اهمیتی ندارد که فیلم بعد از چهار ماه اکران حتی صد میلیون هم نفروشد!!/ در دوران پساکرونا نباید سالنهای سینما را صرف فیلمهای آماتوری کرد که تهیه‌کنندگانش حتی هزینه طراحی پوستر و تیزر هم نمی‌دهند؟/به جای فیلمهای آماتوری بی‌کیفیت بهتر است فیلمهای روز خارجی را با دوبله حرفه‌ای روی پرده فرستاد!

سینماروزان/نگار حسینی: پخش همیشه کار گل و کار سختی بوده چون اگر فیلم بفروشد که صاحبان آثار دلیل فروش بوده اند ولی نمیدانم چرا اگر فیلم نفروشد قبل از همه پخش کننده را نقد میکنند که نتوانسته شرایط فروش بالا را رقم بزند.

به گزارش سینماروزان سعید خانی پخش کننده سینما با بیان مطلب فوق در برنامه تلویزیونی “بی چارچوب” گفت: قبل از کرونا سالی 120 فیلم تولید میشد و ظرفیت سینما در بهترین حالت 80 فیلم بود ولی حالا تعداد فیلمهای در صف اکران چند برابر شده و متاسفانه برخی از فیلمها اصلا قابلیت اکران را ندارند. یعنی تهیه کننده با پول ارگانی یا پول یک سرمایه گذار به جز خودش فیلم را ساخته و سودش را در تولید برده و الان اصلا برایش مهم نیست که فیلم چقدر بفروشد برای همین است که حتی پول طراحی پوستر و تیزر هم برای فیلم نمیدهد.

این پخش کننده ادامه داد: نه تنها در تولید هیچ توجهی به الزامات اکران ندارند و فقط فکر سود شخصی هستند بلکه پای اکران هم که میرسند هیچ طرح و هزینه ای برای معرفی فیلم ندارند چون سود کامل را در تولید کرده اند. معلوم است تهیه کننده ای که سودش را در تولید کرده برایش کمترین اهمیت ندارد که فیلم بعد از چهار ماه اکران حتی صد میلیون هم نفروشد!!

مدیر پخش خانه فیلم متذکر شد: دیگر در دوران پساکرونا نباید سالنهای سینما را صرف فیلمهایی کرد که برای پرده عریض ساخته نشده اند. فیلمهای آماتوری که تهیه کنندگان آن حتی هزینه اقلام تبلیغاتی نمیدهند بهتر است روانه اکران آنلاین شوند. دیگر مردم برای دیدن فیلمهای آپارتمانی که پر شده اند از حرافی به سینما نمیروند. باید رایت فیلمهای خوب خارجی را خریده و نسخه دوبله حرفه ای فیلم خارجی اکران کرد تا سطح کیفی سینما بالا برود.

خانی درباره فیلمهایی که پخش آنها را بر عهده داشته گفت: “دینامیت” در شرایط کرونا بیش از یک میلیون مخاطب داشت و این معنایی ندارد جز آن که فیلمی که اله مانهای مخاطب پسند داشته باشد حتما مشتری دارد. از ابتدا هم پیش بینی مان برای فروش “قهرمان” حدود 15میلیارد بود و فکر میکنم به این رقم برسد که البته برای یک ملودرام رقم خوبی است.

خانی ادامه داد: نظرات منتقدان فقط بخشی از مخاطبان را تحت تاثیر قرار میدهد و فیلم باید خودش پتانسیل داشته باشد که مخاطب به سمتش بیاید چون مخاطبان این روزگار بسیار باهوشتر از آن هستند که بشود به جای آنها تصمیم گرفت.

سعید خانی با مخاطب قرار دادن مدیران بالادستی گفت: اینکه اجازه نمیدهند سینماها برای کل ظرفیت بلیت بفروشند جای سوال دارد؟؟ وقتی مراکز تجاری و رستورانها مملو هستند از جمعیت چرا سینما را محدود کرده اند؟ با کامل شدن واکسیناسیون باید اجازه فروش بلیت برای کل سالن را بدهند.