1

یک پاسخ و چند پرسش/ روابط عمومی فارابی جواب تهیه‌کننده #دسته_دختران را داد

سینماروزان: متعاقب گفتگوی تفصیلی محمدرضا منصوری تهیه‌کننده فیلم دسته دختران با رادیوگفتگو و گلایه از عدم حمایت فارابی از اکران فیلمی که شریک تولیدش بوده، روابط عمومی فارابی جوابیه ای را برای سینماروزان ارسال کرده است.

احسان هوشیارگر مدیر روابط عمومی فارابی فرموده: بعد از گپ و گفت مفصل با دوست خوبم محمدرضا منصوری عزیز، سوءتفاهم ایشان در ارتباط با اکران دسته دختران به طور کامل برطرف شد. برحسب وظیفه تمام نکات همکارانم در مدیریت توزیع(!) و اکران(!) #فارابی و حتی تماس‌های بی‌نتیجه خودم در خصوص نحوه اکران و برنامه تبلیغاتی فیلم توضیح داده شد. قرار شد موضوع را از سرمنشاء سوءتفاهم پیگیری کنند!

به گزارش سینماروزان اینکه در جوابیه مدیر روابط عمومی فارابی از حل سوءتفاهمات گفته شده مایه امیدواری است ولی همچنان نه تیزر تلویزیونی فیلم پخش شده و نه بیلبورد محیطی برایش نصب شده و جالب اینکه بیلبوردهای تئاتری ارگانی-لاکچری با تاکید بر کاراکترهای زن، کل پایتخت را درنوردیده ولی حتی یک استیشن بورد هم برای فیلم میهنی و تقریبا تمام‌زنانه دسته دختران نصب نشده! چرا؟

ورای این، اینکه روابط عمومی فارابی- که از باسابقه‌های عرصه رسانه -است در جوابیه خود غیرمستقیم بر وجود مدیریت توزیع و اکران در فارابی، صحه گذاشته تاییدی است بر شایعات اخیر مبنی بر ورود مجدد فارابی به عرصه پخش فیلم!؟

زمانی نه چندان دور پخش فارابی به علت عدم توانایی رقابت با پخش کننده های خصوصی که زنجیره ای از پردیس ها را دارند، تعطیل شده‌ بود. اینکه حالا و با قدرت گرفتن بیشتر پخش کنندگان-سینمادار، فارابی با کدام پتانسیل میخواهد وارد فاز پخش شود معلوم نیست!؟ بماند که یک رکن مهم پخش در فضای رقابتی-و نه ارگانی- وجود بازوی تبلیغاتی موثر است. در فقدان طراحان تبلیغاتی زبده در فارابی همین بس که یکی از تبلیغات اخیر حول جشنواره کودکِ فارابی، اکران فیلم‌هایی مثل کلاه قرمزی در فارابی بوده! دقت کردید!؟؟
ایرج طهماسب که یکی از مؤلفان کلاه قرمزی بوده، آن را کنار گذاشته و در فضای رقابتی پلتفرم‌ها مهمونی را عرضه کرده با خلق پسربچه‌ای پررو، پشه‌ای خونخوار، کته‌ای عشق شوهر و‌ دی‌جی و شاباشی متکی بر بشکن و بالابنداز و روحی که معلوم نیست از کدام جسم دررفته و… ولی اساتید (!) فارابی همچنان در نخ نمایش آثاری هستند با محوریت عروسکی که از شهرستان به تهران می‌آید و برای معروف شدن به رسانه ملی می‌رود!!!؟؟

سینماروزان امیدوار است مدیران تصمیم گیرنده فارابی، آزموده را مجددا نیازمایند و بودجه های عمومی را وارد حیطه هایی نکنند که نه پتانسیل سخت افزاری آن را دارند و نه نیروی انسانی حاذق مرتبط به آن را! با نگاه کارمندی حاکم بر ارگان‌های دولتی نمی‌شود شرکت پخش زد و در جلب مخاطب با بخش خصوصی رقابت کرد؛ زمانی نه چندان دور در دولت اعتدال با کلی هزینه و استخدام مدیر و معاون و کارمند و نقدنویس و مجله‌‌ساز گروهی راه انداختند برای جلب مخاطب به فیلم‌های موسوم به هنری ولی عاقبت این گروه چیزی نیست جز بلعیدن بخشی از بیت‌المال برای سالن هایی که حتی آخرهفته هم مخاطب چندانی ندارد!

پاسخ احسان هوشیارگر مدیر روابط عمومی فارابی به محمدرضا منصوری تهیه‌کننده فیلم دسته دختران
پاسخ احسان هوشیارگر مدیر روابط عمومی فارابی به محمدرضا منصوری تهیه‌کننده فیلم دسته دختران