1

یک پارادوکس تازه در رسانه ملی⇐کمدی مجوزدار کارگردان GEM دچار ممنوعیت کامل تیزر است/سریال توقیفی همین کارگردان در کنداکتور پخش از تلویزیون!+عکس

سینماروزان: کمدی «سه بیگانه» که اولین و آخرین ساخته سینمایی مهدی مظلومی کارگردانش است در حالی در سبد اکران نورزی روی پرده است که تقریبا از همان ابتدای اکران پخش تیزرهای فیلم ممنوع شد و حتی «20.30» هم حمله جانانه ای را نثار فیلم کرد!

به گزارش سینماروزان بسیاری در کنار رگه های انتقادی فیلم و طعنه هایش به رییس دولت تدبیر، مهاجرت مظلومی به شبکه ماهواره ای جم و تولید محصول برای این شبکه را عامل این ممنوعیت تیزر قلمداد کردند.

حالا در اتفاقی پارادوکسیکال از 12 اردیبهشت ماه سریالی با عنوان «سیگنال موجود است» از شبکه نسیم روی آنتن رفته که آخرین سریالی است که مظلومی در داخل ایران و اتفاقا برای تلویزیون آن را ساخت!

این سریال که سه سال قبل تولید شده بود به دلایل مختلف و از همه مهمتر مهاجرت مظلومی به جم از منظر تلویزیون دچار توقیف شد و به ناچار از طریق موسسه خانگی «تدبیروامیدماندگار» از شبکه خانگی سربرآورد.

حدودا شش قسمتی از «سیگنال…» در شبکه خانگی عرضه شد اما به ناگاه توزیع آن متوقف شد تا حالا که فیلم در کنداکتور شبکه نسیم جای گرفته است.

اینکه محصولات یک کارگردان مهاجر بتواند با دریافت مجوزهای لازم چه سینمایی و چه تلویزیونی در داخل توزیع شود کاملا منطقی است اما پرسش بر سر این است که چطور حضور نام همین کارگردان بر روی یک کمدی محصول بخش خصوصی به نام «سه بیگانه» باعث حمله «20.30» و در نهایت توقیف تیزرهای تلویزیونی می شود اما سریال همین کارگردان در سبد پخش قرار می گیرد؟

ماجرا آنجا ابزورد میشود که می بینیم دست اندرکاران شبکه نسیم برای آن که از انتقادات احتمالی به سبب نام مهدی مظلومی مصون بمانند در اخبار مرتبط با «سیگنال موجود است» نام مسعود فرخنده‌طینت تهیه کننده سریال را به عنوان کارگردان ذکر میکنند ولی یادشان میرود شش قسمت کامل این سریال با نام مهدی مظلومی هم در تیتراژ و هم در پوسترها پیشتر در شبکه خانگی پخش شده است و با این فانتزی سازیها نمیتوان خط بطلان کشید بر روی نام کارگردانی که کیفیت بالا یا پایین محصول در نهایت به خود وی بازمیگردد.

سیگنال موجود است
سیگنال موجود است