1

یک نماینده مجلس: نقش انگلیس در راه اندازی ساواک، مستند شود

 سینماژورنال: کمتر پیش می آید که سیاستمداران مملکت ما به تحسین فیلمی خاص و دعوت از مخاطبان برای تماشای آن فیلم بپردازند بخصوص که فیلم مستند باشد و بلحاظ اکران، گستردگی آثار داستانی را نداشته باشد.

به گزارش سینماژورنال با این حال مستند “رمز و راز ملکه” ساخته مهدی نقویان که پشت پرده تحریم غربیون علیه ایران و نقش انگلیس در این باره را نشان می دهد، نه تنها این شانس را داشته که از سوی یکی از نمایندگان محلس به عنوان اثری متفاوت معرفی شود بلکه این نماینده مجلس به واسطه تماشای این مستند پیشنهادی برای مستندسازی را هم پیش روی سینماگران ما قرار داده است.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه “راز و رمز ملکه” برای مخاطبان خاص جذاب است، خواستار مستند سازی درباره نقش انگلیس در راه اندازی ساواک شده است؛ این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که اغلب ارگانهای سینمایی ما تمرکز خود را بر مستندسازی علیه سیاستهای ایالات متحده و رژیم صهیونیستی قرار داده اند و از نقش انگلستان و سیاستهایش علیه ایران بازمانده اند.

در مورد انگلستان و اقدامات MI6 و اینتجلنت سرویس مستندسازی شود

به گزارش سینماژورنال اسماعیل کوثری به “جوان” گفته است: پرداختن به ملکه انگلستان و نحوه حکومت وی در آن کشور و مستعمراتش مسئله ای است که می تواند برای افراد خاص جذاب باشد و برای آن وقت بگذارند. اما در مورد انگلستان و اقداماتی که علیه کشورمان انجام داده MI6 و اینتجلنت سرویس مهم ترند. یا CIA در آمریکا یا موساد رژیم اشغالگر قدس که چه نقشی در ضرر هایی که به ایران زده اند یا نقششان در ایجاد ساواک می تواند برای عموم مردم جذابیت داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دانستن سوابق این فعالیت ها برای عوام مردم بسیار اثرگذار خواهد بود. بخصوص درباره ماهیت ساواک که جوانانی که قبل از انقلاب نبوده اند کم و بیش در سخنان مسئولان یا اطلاعاتی که به گوششان می رسد آمادگی ذهنی برای پیگیری موضوع دارند.