1

ادعای یک نماینده مجلس⇐”…سالوادور” صادرات فرهنگی جمهوری اسلامی است

سینماژورنال: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه به‌ واقع باید فیلم سینمایی “من سالوادور نیستم” را نوعی صادرات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این فیلم مبانی اعتقادی اسلام را در کشوری دیگر اشاعه می‌دهد.

به گزارش سینماژورنال و له نقل از خبرگزاری “خانه ملت” احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی فیلم سینمایی “من سالوادور نیستم” به کارگردانی منوچهر هادی را به عنوان یکی از فیلم‌های سینمایی مورد علاقه و تحسین خود معرفی کرد و در رابطه با این اثر گفت: این فیلم را باید به واقع نوعی صادرات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دانست به همین دلیل در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در زمان اکران از آن به خوبی دفاع شد.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی “من سالوادور نیستم” مبانی اعتقادی و فکری اسلام را در کشوری دیگر مانند برزیل اشاعه می‌دهد و در بطن و متن فیلم نیز تقید و تعهد یک مسلمان در خارج از کشور دیده می‌شود و جالب‌تر استقبال مردم آن سرزمین از این تعهد و تقید است.

آزادی خواه افزود: ترویج فرهنگ مسلمانان نوع دوست و انسان دوست در مقابل تفکر داعشی که به عنوان اسلام و مسلمانی در جهان تبلیغ می‌شود در این فیلم به خوبی هویدا است. داستان، طنز فیلمنامه، بازی و کارگردانی فیلم سینمایی “من سالوار نیستم” نیز به خوبی در تحقق اهداف انسان دوستانه و معرفی ایران به‌عنوان کشوری صلح طلب تاثیر مستقیم و فزآینده‌ای داشتند.

تأثیری بسزا در افزایش فرهنگ
این نماینده مجلس تأکید کرد: معتقدم این دست از فیلم‌های طنزمحور که بار معنایی بالایی را به زبان ساده به سمع و نظر مخاطب می‌رسانند می‌توانند تاثیر بسزایی در افزایش فرهنگ و تزریق اهداف مورد نظر در جامعه و حتی تاثیرگذاری بر مردم سرزمین‌های دیگر داشته باشند لذا مسئولان باید به سینما به عنوان ابزار و رسانه‌ای فرهنگ‌ساز نگاه ویژه‌ای کنند.

ایشان ادامه داد: «من سالوادور نیستم» ساخته متفاوت منوچهر هادی یک فیلم طنز اجتماعی است و در آن از تمام عوامل و عناصری که قابلیت سرگرم سازی و خنداندن تماشاگر را داشته‌اند استفاده شده است؛ چهره‌های مطرح همچون رضا عطاران، لوکیشن چشم نواز کشور برزیل، شوخی‌های مرسوم این قبیل آثار و عطاران و طنازی‌های غیرمرسوم با افراد و موضوع‌ها از جمله تمهیداتی است که فیلمساز در فیلمش از آن‌ها بهره گرفته است.

آزادی خواه خاطرنشان ساخت: اگر چه تاکنون در عرصه سینما و ادبیات ایران چندین فیلم و مجموعه و داستان با چنین سوژه‌ها و ماجراهایی همچون “اشتباه گرفته شدن شخصیت اصلی فیلم با کسی که بی‌شباهت به او نیست” ساخته شده و سوژه ای نخ نما محسوب می‌شود اما این ساخته منوچهر هادی باز هم جواب داده و این کارگردان توانسته حرف‌های خوبی را از طریق این سوژه بزند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه
حجت الاسلام احد آزادیخواه