1

یک مقام سینمایی به سینماژورنال: مشکل اکران “خانه دختر” و “نهنگ عنبر” در حال رفع است

سینماژورنال: در حالی که مدتی می شود که حاشیه هایی درباره اکران دو فیلم از محصولات سال قبل سینمای ایران ایجاد شده است اما شنیده های سینماژورنال حکایت از بررسی راه حلهای مناسب برای اکران آنها توسط مقامات سینمایی دارد.

 به گزارش سینماژورنال “خانه دختر” و “نهنگ عنبر” دو فیلمی هستند که با وجود داشتن پروانه نمایش مشکلاتی در مسیر اکران آنها به وجود آمده است.

 اصلی ترین مشکلات هم از آنجایی ناشی می شود که گروهی از رسانه های افراطی اکران این دو فیلم را مغایر با ارزشها دانسته اند!

 با این حال مقامات سینمایی کشور در تلاش هستند تا با حل پاره ای شبهاتی که درباره این دو فیلم وجود دارد شرایط اکران آنها را فراهم آورند.

 تسویه حساب سیاسی را به سینما نکشانیم

یکی از مقامات سازمان سینمایی که نخواست نامش فاش شود درباره مشکلات پیش روی این دو فیلم به سینماژورنال می گوید: اتفاقاتی که بر سر اکران این فیلمها رخ داد طبیعی نیست یعنی جریاناتی دوست دارند اختلافات سیاسی را به حیطه سینما کشانده و بر سر این دو فیلم تسویه حساب سیاسی خویش را انجام دهند.

 وی ادامه می دهد: با این حال این روزها کارگروهی ویژه برای حل معضل اکران این دو فیلم تدارک دیده شده است. این کارگروه طی جلساتی با سازندگان فیلمها در حال تعدیل نماهای شبهه برانگیز فیلمها و فراهم آوردن شرایط اکران آنها هستند.

 این مقام سینمایی خاطرنشان می سازد: دو فیلم مذکور برای اکران مشکل چندانی ندارند و بهتر است رسانه های افراطی نیز فضا را بیخود آشفته نکنند تا فیلمها به صورت طبیعی اکران شوند و این مخاطبان باشند که درباره آنها قضاوت کنند.

او در پایان می افزاید: مشکل اکران “خانه دختر” و “نهنگ عنبر” در حال رفع است و به زودی این فیلمها اکران خواهند شد.