1

یک مدیر رسانه ملی با فیلمی پر از سوءظن‌های زناشویی در جشنواره!!!

سینماژورنال: خیانتها، سوءظنها و مضامین ملتهب زناشویی موضوعاتی هستند که در سینمای ایران چند سالی می شود که به وفور به آنها پرداخته می شود.

به گزارش سینماژورنال با این حال رسانه ملی همواره از طرح این مباحث در محصولاتش جلوگیری کرده است و سعی کرده سریالها و تلفیلمهایی تولید نکند که به واسطه پرداختن به چنین مضامینی حساسیت زا شوند.

اما در همه این سالها داشته ایم چهره های مدیریتی تلویزیون را که وقتی وارد سینما شده اند بدشان نمی آمده به چنین موضوعاتی بپردازند.

چند سال قبل رحمان سیفی آزاد به عنوان سناریست ملودرام “من مادر هستم” فریدون جیرانی مورد توجه قرار گرفت؛ فیلمی که به خاطر مضمون حساسیت زای خود به شدت با انتقاد رسانه های اصولگرا مواجه شد.

امسال هم در جشنواره فجر فیلمی هست به نام “نقطه کور” که هرچند بلحاظ متن و اجرا جزو آثار ضعیف جشنواره است و به شدت اثری سطحی و فاقد عمق است اما نام یکی از مدیران تلویزیون به عنوان بازنویس فیلمنامه آن آمده است.

“نقطه کور” که توسط مهدی گلستانه ساخته شده است توسط امیر بوالی بازنویسی شده است. بوالی مدیریت دفتر طرح و نظارت رییس مرکز گسترش فیلم نامه نویسی صدا و سیما است.

جالب اینجاست که این مدیر رسانه ملی در “نقطه کور”ی به عنوان بازنویس سناریو همکاری کرده که داستانش تماما حول شکی می گذرد که یک مرد نسبت به ارتباط همسرش با مردی غریبه دارد.

“نقطه کور” محمدرضا فروتن را در قامت مردی به تصویر کشیده که محل کارش در عسلویه است و ماهی 23 روز در عسلویه روزگار می گذارند. وی در 7 روزی که به تهران نزد خانواده اش برمیگردد مدام به خیال پردازی درباره خیانت همسرش با بازی هانیه توسلی می پردازد و می کوشد ضمن گفتگو با فرزندان و اقوامش به نتیجه ای قطعی درباره این خیانت برسد.