1

یک ماه بعد از گزارش کامل سینماروزان⇐وبسایت کن تازه خلاصه داستانی ناقص از #برادران_لیلا را منتشر کرده!/همچنان شباهت با #دختران_انتظار و #مراسم هویداست!

سینماروزان: حدود یک ماه پیش بود که در گزارشي تفصیلی هم از خلاصه داستان #برادران_لیلا نوشتیم و هم درباره شباهت داستان به آثاری مثل #دختران_انتظار و فیلم کوتاه #مراسم نگاشتیم.(اینجا را بخوانید)

حالا یک ماه بعد از گزارش سینماروزان، وبسایت جشنواره کن، خلاصه داستانی ناقص از #برادران_لیلا را منتشر کرده که بیشتر ناظر به افتتاحیه فیلم است. در خلاصه داستان سایت جشنواره کن که احتمالا با هماهنگی عوامل فیلم منتشر شده، چنین آمده: لیلا در ۴۰ سالگی تمام زندگی خود را صرف مراقبت از پدر و مادر و چهار برادرش کرده است. در کشوری که درگیر تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی است، خانواده دائماً با هم بحث می‌کنند و زیر بار بدهی‌ خُرد می‌شوند.  لیلا در حالی که برادرانش در تلاش برای گذراندن زندگی خود هستند، نقشه‌ای می‌کشد تا با راه اندازی یک تجارت خانوادگی آنها را از فقر نجات دهد. در حالی که آنها به شدت به حمایت مالی نیاز دارند، لیلا متوجه می‌شود که پدرشان اسماعیل مخفیانه یک میراث خانوادگی را پنهان کرده است. او این میراث را به عنوان یک پیشنهاد برای تبدیل شدن به بزرگِ طایفه، نگه داشته است. این اتفاق باعث هرج و مرج در خانواده‌ای می‌شود که از پیش نیز شکننده بود. با بدتر شدن وضعیت سلامتی پدر، اقدامات هر یک از اعضای خانواده به تدریج خانواده را یک قدم به سمت انفجار نزدیک می‌کند.

چرا خلاصه داستان کامل #برادران_لیلا به وبسایت کن ارائه نشده؟ نکند قیاس با #دختران_انتظار عامل این پرهیز است؟

اما خلاصه داستانی اصلی #برادران_لیلا چیست؟ همان طور که یک ماه پیش در سینماروزان نوشتیم در #برادران_لیلا با پدری روبروییم ( با بازی سعید پورصمیمی ) که مقادیری سکه را برای روز مبادا مخفی کرده!
فقط لیلا دختر این پیرمرد (ترانه علیدوستی) از مخفیگاه سکه ها خبر دارد.
برادران لیلا(با بازی پیمان معادی و نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی و محمدعلی محمدی) به شدت در جستجوی سکه ها هستند تا مشکلات اقتصادی خویش را برطرف کنند. تلاش‌های برادران لیلا نتیجه می‌دهد ولی از بد حادثه درست در زمانی به سکه‌ها دست یافته و آنها را به فروش می‌رسانند که چندی بعد به ناگاه قیمت سکه چند برابر می‌شود…

خط اصلی #برادران_لیلا که نقدی است بر آسیب های اقتصادی ناشی از التهابات ارزی هم یادآور دومین فیلم کوتاه سعید روستایی با عنوان #مراسم است و هم یادآور فیلم بیست سال پیش رحمان رضایی یعنی #دختران_انتظار با فیلمنامه‌ای از #محمدهادی_کریمی که حین اکران سینما جزو آثار محبوب مخاطبان بود و بعدتر بارها از تلویزیون پخش شد.

در فیلم کوتاه #مراسم که ده سال قبل ساخته شد، سعید روستایی زندگی خانواده ای را روایت می‌کند که در تدارک عروسی برای یکی از فرزندان هستند. این خانواده با اینکه دچار مشکلات مادی زیادی هستند و پدر خانواده در بیمارستان بستری است قصد دارند سکه هایی را خریداری کرده و به فامیل های خودشان بدهند تا آنها به عنوان هدیه عروسی به خودشان برگردانند تا در مقابل خانواده عروس حفظ آبرو شود ولی…

در #دختران_انتظار ماجرای جوانی روایت می‌شد که در تنگنای مالی، مجبور به قرض مقادیری دلار می‌شود ولی از بخت بد حین پس دادن بدهی، گرفتار افسارگسیختگی دلار در بحران های ارزی شده و زندگیش به هم می‌ریزد و حالا در #برادران_لیلا، عواقب افسارگسیختگی بازار سکه را خواهیم دید…

چرا وبسایت جشنواره کن، خلاصه داستانی ناقص از #برادران_لیلا منتشر کرده؟
چرا وبسایت جشنواره کن، خلاصه داستانی ناقص از #برادران_لیلا منتشر کرده؟