1

یک لس‌آنجلسی سابق؛ تیتراژخوان فعالان رسانه‌ای اصولگرا!

سینماژورنال: فریدون آسرایی شناخته‌شده‌ترین خواننده لس‌آنجلسی است که توانست به ایران بازگردد و مجاز شود و علاوه بر انتشار آلبوم، کنسرتهای متعددی را برگزار کند.

به گزارش سینماژورنال البته که چند سالی بعد از حضور در ایران صدای این خواننده به تیتراژ برخی آثار تلویزیونی باز شد و اخیرا هم که او را در قامت یکی از داوران اولین مسابقه رسمی صدایابی در رسانه ملی یعنی “شب کوک” دیدیم.

اتفاقا حضور آسرایی در این برنامه که مدام سعی می‌کرد به گونه ای طنازانه درباره حاضران در برنامه اظهارنظر کند با اقبال مخاطبان هم مواجه شد.

به هنگام حضور فریدون در ایران و انتشار آلبوم “غریبه” با آهنگ افتتاحیه “گل هیاهو” با مطلع “آهای خوشگل عاشق…” مدیران وقت ارشاد در دولت دوم اصلاحات به شدت به خاطر صدور مجوز برای این خواننده مورد انتقاد برخی رسانه‌های اصولگرا قرار گرفتند با این حال آن مدیران با تمرکز بر اجرای قطعاتی مانند “کبوتر” که ادای دین فریدون به جانبازان جنگ تحمیلی بود سعی کردند از زیربار انتقادات رهایی یابند.

تیتراژخوانی خواننده سابقا لس آنجلسی برای برنامه فعالان اصولگرا

حالا حدودا 12 سال بعد از انتشار “غریبه” و در اتفاقی نادر برنامه ای تلویزیونی توسط جمعی از فعالان رسانه ای اصولگرا تولید شده که تیتراژ خود را به قطعه ای از فریدون آسرایی اختصاص داده است.

این برنامه “دوباره گوش کن” نام دارد و صدای فریدون آسرایی که زمانی به خاطر دریافت مجوز از دولت اصلاحات، آماج انتقادات رسانه های اصولگرا قرار گرفته بود تیتراژ پایانی این برنامه را به خود اختصاص خواهد داد.

هدف کلی برنامه همه را دربرمی گیرد؛ از کوروش یغمایی تا محمدرضا شجریان اما…

گذشته از این چرخش به سوی یک لس آنجلسی سابق، هدفی که این برنامه برای خود تعیین کرده هم جالب به نظر می رسد. “دوباره گوش کن” هدف اصلی خود را “نقد برترین و ماندگارترین آثار موسیقی پس از انقلاب در گونه‌های مختلف با حضور نسل‌های مختلف موسیقی کشور” قرار داده است.

هدفی که به شدت کلی به نظر می‌رسد چون از کوروش یغمایی گرفته تا محمدرضا شجریان و از غلام کویتی‌پور و بیژن خاوری گرفته تا محمد نوری و فرهاد مهراد و همای مستان در دوران پس از انقلاب اثر مجاز تولید کرده‌اند اما عقبه تولیدکنندگان برنامه این حس را پیش رو می‌گذارد که آنها به دنبال نقد آثاری هستند که درونمایه ارزشی داشته باشد که نمونه این سالهایش می‌شود حامد زمانی و نمونه سالهای قبلش همان سرودهای انقلابی گلریز.

باید منتظر ماند و دید این برنامه نقدمحور که یک لس‌آنجلسی سابق تیتراژ آن را می‌خواند و بناست از شبکه “نسیم” روی آنتن برود تا چه حد خواهد توانست در هدف خود موفق باشد؟