1

یک عضو شورای صنفی نمایش مطرح کرد⇐سمفا با وضعیت فعلی قابلیت استمرار ندارد!!/سمفا نیاز به اصلاح فنی دارد!/سمفا ممکن است بر ضد خود عمل کرده، موجب انحصارگرایی مضاعف شده و وضعیت اکران را قفل کند!!/باید در دوران تازه ارشاد، سمفا دچار اصلاحات ساختاری و کارکردی شود!

سینماروزان: سجاد نوروزی از اعضای تازه شورای صنفی نمایش از بررسی مشکلات سامانه سمفا در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش سخن گفته است.

به گزارش سینماروزان، سمفا سامانه‌ایست که برای مدیریت سامانه‌های بلیت‌فروشی سینماها راه‌اندازی شد ولی علیرغم صرف هزینه مکفی، اختلالات آن در جشنواره فجر۳۹ موجب شد حتی بین‌الملل فجر هم قید بلیت‌فروشی از طریق آن را بزند.

سجاد نوروزی درباره مشکلات سمفا به خبرگزاری مهر بیان داشت: گویا در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش، مسایلی هم درباره سازوکار سمفا مطرح شده است و دوستان درباره آن صحبت کرده‌اند. ما قبلاً هم در شورای صنفی با دوستان درباره سمفا صحبت‌های جدی و مفصلی داشتیم.

این عضو شورای صنفی نمایش ادامه داد: بدیهی و طبیعی است سمفا با وضعیت فعلی قابلیت استمرار ندارد و یقیناً باید در دوران تازه ارشاد، دچار اصلاحات ساختاری و کارکردی شود تا بتوانیم آن پویایی لازم را که طبق آیین‌نامه برای سمفا معین شده است، انتظار داشته باشیم.

نوروزی که مدیریت پردیس آزادی را برعهده دارد، افزود: ادامه فعالیت سمفا به ویژه با در نظر گرفتن بازگشت سینماها به رونق سابق، نیاز به اصلاح فنی و حدود قانونی دارد وگرنه ممکن است بر ضد خود عمل کرده، اتفاقاً موجب انحصارگرایی مضاعف شده و وضعیت اکران را قفل کند.