1

یک سکانس سینمایی: مرگ بوکسور افسانه‌ای+عکس

سینماژورنال: محمدعلی بوکسور افسانه‌ای آمریکا در سن 74 سالگی درگذشت.

به گزارش سینماژورنال کاسیوس کلی که پس از مسلمان شدن نام محمدعلی را برای خود برگزید در بیمارستانی در فینکس پس از 32 سال مبارزه با بیماری پارکینسون درگذشت.

محمد علی در ژانویه 1942 در لوئیز ویل شهری از ایالت کنتاکی متولد شد. او از 12 سالگی بوکس آماتور را آغاز کرد و در سال 1964 با ناک اوت کردن سانی لیستون، قهرمان سنگین وزن جهان شد. او در همان سال به دین اسلام گروید و نامش را از کاسیوس کلی به محمد علی تغییر داد.

محمد علی در زمان جنگ آمریکا و ویتنام از خدمت در ارتش آمریکا سر باز زد و به همین خاطر سه سال و نیم از فعالیت بوکس محروم شد که در نهایت دادگاه رای به لغو محرومیت وی داد.

محمدعلی کلی و رابین ویلیامز
شوخی محمدعلی کلی و رابین ویلیامز

محمدعلی کلی سابقه ایفای نقش در سینما و تلویزیون را هم داشت.

او در اواخر دهه هفتاد در فیلم “بزرگترین” ساخته “تام گریس” در نقش خودش بازی کرد؛ فیلم که براساس کتابی با عنوان “بزرگترین: داستان خودم” نوشته محمدعلی ساخته شده بود مروری داشت بر زندگی محمدعلی کلی تا اواخر دهه هفتاد.

فیلم تلویزیونی “جاده آزادی”(1979) و یک اپیزود از مجموعه تلویزیونی “ضربات مرگبار”(1979) با عنوان “قهرمان آرنولد” از دیگر نقش آفرینی های محمدعلی بود که در دومی نقش خودش را بازی کرده بود و در “جاده آزادی” ساخته “جان کادار” نقش “گیدئون جکسون” یک برده سابق که به سنا راه می یابد.

محمدعلی 4 بار ازدواج کرده بود و در مجموع هفت فرزند دارد.

آخرین همسر وی که تا آخرین لحظات کنارش بود هنرپیشه ای به نام “یولوندا ویلیامز” است.

یولوندا ویلیامز همسر چهارم کلی
یولوندا ویلیامز همسر چهارم کلی