1

اشکهای مادر اولین خلبان زن ایرانی حین سفر به مشهد+عکس

سینماژورنال: فهیمه احمدی دستجردی اولین بانوی مهندس پرواز و یکی از شش کمک خلبان زن ایرانی است که با تلاش فراوان توانسته به جایگاهی برسد که یک هواپیما را هدایت کند.
به گزارش سینماژورنال فهیمه احمدی دستجردی 34 ساله است و هیچ گاه اولین بار که با حضور اعضای خانواده اش یک هواپیما را رانده یادش نمی رود.
این خلبان زن که رویای پرواز بادبادکها در دوران کودکی او را به سمت هواپیما سوق داده درباره حضور اول بار خانواده اش در هواپیمایی که وی خلبانش بوده به “همشهری جوان” می گوید: اولین بار که خانواده ام سوار هواپیمای من شدند قرار بود به شهر مشهد برویم. پای بلندگو که خودم را معرفی کردم و از خانواده ام گفتم صدای سوت و دست زدن مسافران به آسمان رفت.

مادرم مرتب گریه می کرده و اشک شوق می ریخته
وی ادامه می دهد: باید در کابین می نشستم و نتوانستم عکس العمل مادرم را ببینم ولی مهماندارها برایم گفتند مادرم مرتب گریه می کرده و اشک شوق می ریخته. اشک شوقی که تا پایان پرواز پابرجا بوده است.
به گزارش سینماژورنال رحیمی دستجردی می افزاید: در لحظاتی که من خودم را معرفی کردم و از حضور خانواده ام گفتم گویا همه مسافران ایستاده بودند و دست می زدند. مسافران جوری به مادرم نگاه می کردند که انگار او دارد خلبانی می کند. نوعی قدرشناسی در نگاهشان بود که واقعا خوشحال کننده است.

فهیمه احمدی دستجردی
فهیمه احمدی دستجردی