1

یک روز بعد از اختتامیه کن و دو روز بعد از دریافت جایزه نوعی نگاه توسط «لرد» تازه سازمان سینمایی اعلام کرده که⇐حضور «لرد» در جشنواره کن غیرقانونی بوده!

سینماروزان: بالا گرفتن انتقادات به مضمون فیلم مناقشه برانگیز «لرد» که با پروانه ساخت و بدون پروانه نمایش راهی جشنواره کن شده بود موجب آن شده است که سازمان سینمایی در جوابیه ای به برخی رسانه های منتقد برای اولین بار اعلام کند که این فیلم به صورت کاملا غیرقانونی به کن رفته است.

متن جوابیه سازمان سینمایی را بخوانید:

با سلام

احتراماً بازگشت به انتشار اخبار “سکوت مسئولان سینمایی دولت در مقابل تمجید جشنواره کن از فیلم ضدایرانی” در تاریخ 7 خرداد 96( روزنامه کیهان)،”وقتی فیلمی لجن پراکن با تخریب ایران و ایرانی، از جشنواره کن جایزه می گیرد” در تاریخ 7 خرداد 96 (سایت سینماپرس) و “چرا فیلم توهین‌کننده به ایران پازل «کن» را کامل کرد؟” در تاریخ 8 خرداد96 (خبرگزاری فارس)

درخصوص عملکرد سازمان سینمایی درباره فیلم “لرد” به اطلاع می رساند پیرو اطلاعیه های قبلی سازمان سینمایی درباره عدم صدور مجوز نمایش فیلم سینمایی لرد:

1) فیلمنامه ساخته شده مغایر با فیلمنامه ای است که به آن پروانه ساخت داده شده است.

2) شورای پروانه نمایش به اتفاق آرا فیلم را مردود اعلام کرده است.

3) حضور فیلم در جشنواره کن غیرقانونی بوده که مراتب حضوراً و کتباً به تهیه کننده ، کارگردان فیلم ابلاغ شده است.

4) بدیهی است در این خصوص طبق قوانین و آیین نامه های موجود برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

با توجه به توضیحات ارائه شده، انتشار این گونه اخبار به منزله نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی است. انتظار دارد ضمن اصلاح اطلاعات ناصحیح، در انتشار اخبار موثق اقدام نمایید. در غیر اینصورت سازمان سینمایی پیگیری حقوقی لازم را به عمل خواهد آورد.