1

یک رسانه مستقل متذکر شد ⇐چگونه است که وزیر بهداشت، جامعه‌محور بودن جشنواره کودک را که به‌خاطر آن سینما فرهنگ را باز نگه داشتند ، تبریک گفت و از آن به عنوان دستاویزی بزرگ یاد کرد ولی سایر سینماهای پایتخت حتی با ۱۵درصد ظرفیت هم امکان بازگشایی ندارند؟

سینماروزان: امتداد تعطیلی سینماها به خاطر افزایش شیوع کرونا و درعین حال اصرار غریب روسای سینما برای برگزاری جشنواره‌های مختلف دولتی در همان سینماهایی که پیشتر تعطیل شده بودند با شگفتی بسیاری از اهالی سینما و مخاطبان روبرو شده است.

مجتبی اردشیری در رسانه مستقل “ویکی‌سینما” با زیر ذره‌بین بردن این تناقض نوشت: متاسفانه به سینماداران اعلام شده که سینماها تا پایان هفته آینده تعطیل است. این تعطیلی “فعلا” تا‌ انتهای هفته آینده تعیین شده و احتمال دارد برای هفته‌های بعدی نیز تمدید شود.

این رسانه ادامه داد: این اتفاق در شرایطی رخ داده که ۲۰ روز از تعطیلی سینماهای پایتخت می‌گذرد و ستاد ملی کرونا تنها حکم‌ به تعطیلی این اماکن داده و عملا هیچ راهکاری برای جبران هزینه‌های کمرشکن‌ تعطیلی سینماها در نظر گرفته نشده. در چنین وضعیت بغرنجی، سکوت وزارت ارشاد و تنزل اعتبار این وزارتخانه به یک تماشاگر صرف، قابل تامل است.

ویکی‌سینما افزود: وزیر بهداشت در پیام خود به اختتامیه جشنواره کودک، جامعه‌محور بودن این رویداد را که بخاطر آن سینما فرهنگ را باز نگه داشتند ، تبریک گفت و از آن به عنوان دستاویزی بزرگ یاد کرد حال آن‌که سینماهای پایتخت که با رعایت تمامی‌ پروتکل‌های بهداشتی، حداکثر ۱۵ درصد ظرفیت خود را پر می‌کردند، هم‌اکنون مدتها است که تعطیل هستند. واقعا چگونه می‌شود این تناقض را حل کرد؟