1

یک تهیه‌کننده طرح کرد⇐مورد عجیب فیلمی که سالنهایش را از دست داده اما همچنان آمار فروش بالایی دارد!!

سینماژورنال: ماههاست برخی از سینماگران از واقعی نبودن آمار فروش فیلمها در سینماهای ایران گلایه می کنند و فروشهای میلیاردی عجیب و غریبی که در بازه های زمانی کوتاه مدت صورت می گیرد را زیر سوال می برند.

به گزارش سینماژورنال این گروه از سینماگران اعتقاد دارند باید نظارتی دقیق بر ارائه آمار فروش فیلمها وجود داشته باشد تا امکان این آمارسازی ها از برخی تهیه کنندگان سلب شود.

منصور سهراب پور تهیه کننده ای که در اکران نوروزی “من سالوادور نیستم” را روی پرده داشت در یادداشتی برای “بانی فیلم” به صراحت این آمارسازیها را زیر سوال برده است و در بخشی از یادداشت خود به مورد عجیب فیلمی اشاره کرده که سالنهایش را از دست داده اما همچنان آمار فروش بالایی دارد.

برای بالا بردن آمار اطلاعات جعلی می دهند

سهراب پور نوشته است: متأسـفانه این روزهـا برخی از پخش کـنندگان برای بالا نشان دادن آمار فروش فیلم های شان به مخاطب اطلاعات درستی نمی دهند. این روند در حال حاضر به شکلی درآمده که برخی از آمار فروش ها با توجه به شرایط فعلی فیلم ها به هیچ وجه عقلانی نیست و به غیرمنطقی شکل ممکن اعلام می شود.

فیلمی که سالنهایش را از دست اما همچنان می فروشد

این تهیه کننده ادامه داده است: به عنوان مثال فیلمی که تعداد زیادی از سالن هایش را از دست داده به یکباره اتفاق ویژه ای برایش رخ می دهد و همچنان نسبت به قبل آمار فروش بالاتری دارد. نکته جالب اینکه هیچکس نیز به این امر اعتراضی ندارد و گویا همه این شرایط مضحک را می بینند ولی بنا به دلایل نامعلوم از اظهارنظر درباره آن خودداری می کنند. در این میان نکته تعجب برانگیز و تأسف بار این است که هیچ دستگاه و یا مرجع قانونی مشخصی، نظارتی به نحوه این عملکرد برخی پخش کنندگان ندارد و همین امر باعث شده تا عده ای بدون هیچ دغدغه ای به کار خود ادامه دهند.

از این آمار دروغ چه نفعی می برند؟

سهراب پور خاطرنشان ساخته است: اینکه این دوستان از بالا بردن دروغین آمار فروش فیلم هایشان چه منفعتی نصیبشان می شود به نتیجه درستی نرسیده ام ولی ای کاش تا قبل از انجام چنین اقداماتی، مقداری حساب شده تر رفتار می کردند تا این آمار برای اهالی سینما و مخاطبان قابل باورتر باشد. هر چند گذر زمان تمام این مسائل را برای مخاطب فهیم سینما مشخص خواهد کرد.