1

یک تهیه‌کننده سینما متذکر شد⇐تبدیل به فرودگاه بین‌المللی ویروس شده‌ایم!/از هر کشور، هدیه و تحفه کرونایی به سراغ ما می‌آید!/تجربه یک سال و نیم کرونایی نشان داد که با بستن و تعطیل کردن نه تنها مشکل حل نشد که بسیاری از مردم گرفتاری‌های اقتصادی حاد پیدا کردند!/به‌جای تعطیلی مدام کسب و کار مردم به واکسیناسیون سرعت دهند!

سینماروزان: یک تهیه‌کننده سینما با اشاره به آسیب‌های اقتصادی تعطیلی‌های کرونایی، خواستار افزایش سرعت واکسیناسیون و افزایش نظارت بر رعایت پروتکلهای بهداشتی شد.

به گزارش سینماروزان، حبیب اسماعیلی مدیر موسسه رسانه فیلمسازان به روزنامه ایران گفت: کرونا فعلا دست از سر ما برنمی‌دارد و تبدیل به فرودگاه بین‌المللی ویروس شده‌ایم!‌ از هر کشور، هدیه و تحفه کرونایی به سراغ ما می‌آید! به‌جای تعطیلی مدام کسب و کار مردم به واکسیناسیون سرعت دهند تا مشکلات کمتر شود.

این پخش‌کننده گفت: مترو، رستوران‌ها،کافه‌ها و مراکز و جاده‌ها خرید باز هستند و پر از ازدحام و انگار فقط زورشان به مراکز فرهنگی می‌رسد. تجربه یک سال و نیم کرونایی نشان داد که با بستن و تعطیل کردن نه تنها مشکل حل نشد که بسیاری از مردم گرفتاری‌های اقتصادی حاد پیدا کردند.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: به‌جای تعطیل کردن کسب و کار مردم هم روند واکسیناسیون را سرعت دهند و هم بر شیوه فعالیتها، نظارت جدی داشته باشند تا پروتکلهای بهداشتی رعایت شود.

اسماعیلی با اشاره به ضررهای جبران‌ناپذیر تعطیلی کرونایی بر معیشت اهالی سینما گفت: اثرات سوء قطع زنجیره سینما، به راحتی جبران نمیشود. حتی شایعه تعطیلی سینماها هم مخاطب را نسبت به سینماها بی‌اعتماد می‌کند و هم صاحبان فیلمها را برای اکران فیلم نومید می‌کند. تا همین جای کار نزدیک ۲۰۰ فیلم پشت خط اکران مانده‌اند که با ادامه وضع موجود بعید است حتی نیمی از آنها به اکران برسند.

حبیب اسماعیلی متذکر شد:  سالن‌های سینما از امن‌ترین اماکن عمومی هستند. در زمان بلیت‌فروشی، فاصله گذاری رعایت میشود و نظارت جدی بر ماسک گذاری و تهویه هوا و ضدعفونی سالن‌ها صورت می‌گیرد. اخیرا یک‌ فیلم پرمخاطب اکران شده و در همین اوضاع هم فروش خوبی داشته پس اجازه دهند سینماها به فعالیت خود ادامه دهند و جلوی تعطیلی آنها را بگیرند.