1

یک تهیه‌کننده بخش خصوصی: دلمان می‌سوزد وقتی می‌بینیم تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حین اکران فیلمی متبرک به نام پیامبر انصاف، فیلمشان له می‌شود

سینماژورنال: برخی تبعیضهایی که حین اکران تازه ترین ساخته مجیدی رقم خورده است سبب ساز واکنش برخی تهیه کنندگان و کارگردانان شده است.

به گزارش سینماژورنال پیشتر واکنش چهره هایی چون علی ملاقلی پور و علیرضا رئیسیان که همزمان با فیلم مجیدی آثارشان روی پرده است را دیده بودیم و حالا نیز امیر پورکیان که خود را تهیه کننده ای از بخش خصوصی دانسته است در برابر این تبعیضها واکنش نشان داده است.

پورکیان که تهیه فیلم اخیر مهرداد غفارزاده با نام “دریا و ماهی پرنده” را انجام داده و تولید آثاری چون”خنده های آتوسا”، “گاهی” و “از زندگی نترس” را نیز  برعهده داشته در یادداشتی که نسخه ای از آن برای سینماژورنال هم ارسال شده است با اشاره به اسلوب رفتاری پیامبر اسلام(ص) گلایه‌هایش از اوضاع نامتناسب اکران را بیان کرده است.

سینماژورنال متن کامل این یادداشت را ارائه می دهد:

به نام خدای محمد (ص)

الملک یبقی مع الکفر ولا یبقی مع الظلم…

سرزمین خدا با کفر پایدار می‌ماند اما با ظلم هرگز…

بسیار جای شادمانی ست که فیلمی در راستای ادای احترام به پیامبر مهربانی و عدالت پیامبر صفا و صدق ساخته میشود. پیامبری که سراسر عمرش لحظه ای دست از مبارزه با تبعیض رها نکرد و برای برپایی یکتا پرستی و گسترش عدالت از تمام دارو ندارش گذشت.پیامبری که وقتی درون جمعی مینشست کمتر کسی از بین جمع میفهمید کدامیک پیامبر است!! پیامبری که بدون خون ریزی شهر مکه را فتح کرد چون از راه دل وارد شد نه ظلم!! همگان میدانند که بی عدالتی عین ظلم است…

وقتی می بینیم حین اکران یک فیلم چگونه فشار مستقیم بر گرده بخش خصوصی وارد می شود دلمان می سوزد

حال آنکه بی عدالتی از جانب قدرتمند به مظلوم باشد که دیگر حسابش با کرام الکاتبین است. در جریان اکران فیلم “محمد رسول ا..(ص)” که باید نماد برقراری عدالت اجتماعی باشد وقتی می‌بینیم چگونه فشار مستقیم روی گرده بخش مظلوم خصوصی وارد می‌شود دلمان می‌سوزد.

وقتی می بینیم در سراسر شهر جایی برای تبلیغ نیست و کارگردان فیلم بخش خصوصی در وسط میدان فوتبال میدود، دلمان میسوزد.

امیر پورکیان
امیر پورکیان

وقتی می بینیم تهیه کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی حین اکران یک فیلم له میشوند دلمان می سوزد

وقتی می بینیم تهیه کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در حین اکران فیلمی متبرک به نام پیامبر انصاف فیلمشان له میشود!! دلمان میسوزد…

حال اینکه حضرتش در اواخر عمر پر برکتش همه اصحاب را جمع کردند تا حتی اگر یک نفر از ایشان ناراضی هستند حلالشان کند!!!

یا رسول ا..(ص) در کشور عزیزمان ایران که دایه اسلامی هم داریم عده ای هنرمند که مال و سرمایه هایشان را در راه خدمت به فرهنگ صرف کردند، مورد بی عدالتی قرار گرفته اند، در حالی که میدانم یا رسول شما در زمان تبلیغ دین مبین اسلام تمام تلاش خود را داشتید که حتی یک نفر، مسلمان شود و نیز تمام عمر خود را صرف نمودید که حتی یک نفر بیهوده به این دین مبین بدبین نشود.

والسلام علیکم و رحمت الله.

امیر پورکیان احمدآبادی تهیه کننده بخش مظلوم خصوصی.