1

یک تهیه‌کننده باسابقه سینما متذکر شد⇐جدایی بین‌الملل از جشنواره فجر، خیانتی بود در حق سینما و اهالی سینما!/گروهی ویژه‌خوار به بهانه برگزاری جداگانه بین‌الملل، حسابی لفت و لیس کردند!/جهانی شدن یعنی اینکه یک سری مهمان خارجی گمنام مثلا کارگر فنی سینمای یک کشور آفریقایی را بیاورند و در هتل‌های پنج ستاره برایشان بهترین خوردنی و نوشیدنی را سرو کنند؟؟/تروریست‌های تفکر وقتی در اعتدالیون نفوذ کردند فقط طرح و نقشه چیدند برای بریز و بپاش!/همان نقشه‌ها به راه‌اندازی محافلی بی‌فایده و جدایی بین‌الملل از فجر منجر شد!/جدایی بین‌الملل از فجر همراه بود با حضور مخبران در زیرمجموعه‌های سینما!!/این مخبران اگر به جای فارابی در جای خودشان به کار گرفته می‌شدند شاهد هک شدن سیستم کارت سوخت نبودیم!/حسین انتظامی دنبال ادغام بین‌الملل در فجر بود ولی فشار شاه‌نشینان باغ فردوس نگذاشت به هدفش برسد!/مایه خرسندی است که رئیس تازه سینما با ادغام، افزایش اعتبار جشنواره را در دستور کار قرار داده!

سینماروزان: جدایی بین‌الملل از جشنواره فجر، خیانتی بود در حق سینما و اهالی سینما! گروهی ویژه‌خوار به بهانه برگزاری جداگانه بین‌الملل، حسابی لفت و لیس کردند و به این واسطه هزینه‌های فراوانی بر سینمای نحیف ایران تحمیل شد.

محمدحسین فرحبخش تهیه‌کننده و کارگردان باتجربه سینما با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بدتر از جدایی بین‌الملل از جشنواره فجر، اداره محفلی بخش بین‌الملل در این پنج سال بود که باعث شد گروهی پنجاه نفره با دریافتی‌های بالا بر این جشنواره حاکم شوند و مدام به خود و رفقا، جایزه دهند.

کارگردان “زندگی خصوصی” و “مستانه” ادامه داد: فقط در نظر بگیرید مدیر یک دوره‌ این محفل، فیلمی درپیت ساخت و به واسطه بریز و بپاش در این محفل با همان فیلم درپیت کلی سفر خارجی کرد؛ حالا باید یک نهاد نظارتی بیاید و حسابرسی دقیقی بر ریخت و پاشهای این محفل انجام دهد.

فرحبخش افزود: برگزاری بین الملل فجر چه فایده‌ای داشت؟ کدام فیلم مطرح خارجی در این محفل رونمایی شد؟ آخر جهانی شدن یعنی اینکه یک سری مهمان خارجی گمنام مثلا کارگر فنی سینمای یک کشور آفریقایی را بیاورند و در هتل‌های پنج ستاره برایشان بهترین خوردنی و نوشیدنی را سرو کنند؟؟

تهیه‌کننده “نیش” و “عقرب” گفت: باز هم تاکید می‌کنم جدایی بین‌الملل از فجر خیانتی بود در حق سینما و خرسندیم که خزاعی ادغام را عملیاتی کرد. حسین انتظامی هم دنبال ادغام بین‌الملل در فجر بود ولی فشار شاه‌نشینان باغ فردوس نگذاشت به هدفش برسد.

فرحبخش با اشاره به ریشه‌های دوتکه کردن جشنواره‌ فجر بیان داشت:  تروریست‌های تفکر وقتی در دولت اول اعتدال نفوذ کردند فقط طرح و نقشه چیدند برای بریز و بپاش. همان نقشه‌ها به راه‌اندازی محافلی بی‌فایده و جدایی بین‌الملل از فجر منجر شد! البته اثرگذاری آنها در دولت دوم، کمتر بود ولی باز به توطئه‌چینی ادامه دادند.

تهیه‌کننده “شبهای تهران” و “تکیه بر باد” اظهار داشت: البته که الان با ادغام بین الملل در جشنواره فجر، گروهی از ویژه‌خواران زبان به نقد گشوده‌اند چون محفلی مناسب برای لفت و لیس را از دست داده‌اند. البته چون تشت رسوایی‌ این جماعت افتاده، دیگر کمتر کسی است که آنها را جدی بگیرد و خودشان هم می‌دانند که بدجوری پیشانی سفید شده‌اند!!!

حسین فرحبخش با اشاره به آفات دوتکه کردن جشنواره‌ فجر گفت: جدایی بین‌الملل از فجر همراه بود با حضور مخبران در زیرمجموعه‌های سینما!! مخبران بی‌ربط به فرهنگ را وارد سینما و نهادهایی مثل فارابی کردند‌. این مخبران اگر به جای سینما در جای خودشان به کار گرفته شوند و به دنبال گرفتن جاسوسان واقعی بودند شاهد هک شدن سیستم کارت سوخت نبودیم. جای مخبران در تشکیلات مخبری بود و در یک اشتباه در دولت اعتدال وارد تشکیلات سینما شدند و خوشبختانه با دست فرمان رئیس تازه سینما به جای اصلی خود برمی‌گردند.

محمدحسین فرحبخش ابراز امیدواری کرد: محمد خزاعی به درستی ادغام بین‌الملل در جشنواره فجر را اجرایی کرد و انشاء‌الله با این ادغام هم قدری جلوی ویژه‌‌خواری‌ها گرفته می‌شود و هم بار دیگر شاهد بازگشت اعتبار به جشنواره فجر خواهیم بود. مایه خرسندی است که رئیس تازه سینما با ادغام، افزایش اعتبار جشنواره را در دستور کار قرار داده!