1

آقای شاهسواری نظر شما درباره این تناقض چیست؟⇐مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی: تهیه‌کنندگی احسان علیخانی مورد تأیید نیست/علی جلیلوند: شورای پروانه ساخت، تهیه‌کنندگی احسان را تأیید کرده!!!

سینماروزان: ماجرای آوردن نام احسان علیخانی در تیتراژ «بدون تاریخ بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند به عنوان تهیه کننده ماجرایی ادامه دار شده است.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماروزان چند روز قبل مهرداد فرید رییس شورایعالی تهیه کنندگان از عدم عضویت احسان علیخانی در شورایعالی تهیه کنندگان خبر داده بود.(اینجا را بخوانید)

متعاقب آن محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی گفت: از نظر اداره کل سینمای حرفه‌ای کارگردان فیلم «بدون تاریخ بدون امضا»، وحید جلیلوند و تهیه کننده آن علی جلیلوند است. تهیه‌کننده این فیلم بر اساس اسناد و مدارک، علی جلیلوند است. با توجه به اظهارات علی جلیلوند تهیه کننده «بدون تاریخ بدون امضا» در این زمینه که شخص دیگری در تهیه‌کنندگی این فیلم نقش داشته است، متذکر می‌شود که بر اساس اسناد و مدارک  و ضوابط حاکم بر شورای صدور پروانه ساخت، از نظر اداره کل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی کارگردان فیلم «بدون تاریخ بدون امضا»، وحید جلیلوند و تهیه کننده آن، علی جلیلوند است.

با این حال علی جلیلوند تهیه کننده «بدون تاریخ…» در گفتگو با «مهر» از تأیید نام احسان علیخانی در شورای پروانه ساخت سخن گفت. جلیلوند بیان داشت: ما قبل از کلید خوردن فیلم درخواست تهیه‌کنندگی احسان علیخانی را به شورای پروانه ساخت ارائه دادیم و صورت‌جلسه‌ شورای پروانه ساخت این مسأله را تایید می کند. تنها قرار ما مبنی بر رسانه ای نشدن موضوع تا زمان اکران بوده است. من و آقای علیخانی به تعهدی که داده بودیم عمل کرده و موضوع را رسانه‌ای نکردیم و طبیعتا وقتی فیلم در جشنواره روی پرده رفت در تیتراژ نام علیخانی به عنوان تهیه‌کننده آمد که موضوع رسانه ای شد. بعد از جشنواره و برای اکران عمومی در پروانه نمایش نام هر دوی ما به عنوان تهیه‌کننده خواهد آمد.

اینکه مدیرکل سینمای حرفه ای سازمان سینمایی تأکید می کند که تهیه کننده «بدون تاریخ…» فقط علی جلیلوند است اما علی جلیلوند به صراحت می گوید در نسخه اکران نام احسان علیخانی خواهد آمد از آن تناقضاتی است که در مدیریت سینمایی چند سال اخیر کم از این تناقضات ندیده ایم.

از اینها گذشته اگر واقعا تهیه کنندگی احسان علیخانی در شورای پروانه ساخت تأیید شده باشد باید دید نظر منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما که نماینده تهیه کنندگان در شورای پروانه ساخت است در این باره چیست؟ شاهسواری که عموما سختگیریهای خاص خود را در شورای پروانه ساخت دارد چطور با تهیه کنندگی یک مجری تلویزیون بدون عقبه سینمایی کنار آمده است؟