1

یک تناقض بزرگ⇐سازندگان “فروشنده”: مخالف افزایش قیمت بلیت هستیم/سخنگوی شورای نمایش: با هماهنگی صاحبان فیلم این اتفاق افتاده!!

سینماژورنال: افزایش قیمت بلیت سینماها برای فیلم “فروشنده” اصغر فرهادی و رسیدن به سقف قیمت 15 هزار تومان(اینجا را بخوانید) باعث نارضایتی بسیاری از مخاطبان شده است.

به گزارش سینماژورنال این نارضایتی سبب ساز آن شد که روابط عمومی “فروشنده” با صدور اطلاعیه ای از عدم رضایت خود از افزایش قیمت بلیت سخن گوید. در اطلاعیه روابط عمومی آمده است: در پى مصوبه شوراى صنفى مبنى بر افزايش قيمت بليت به خاطر مدت زمان فيلم و سيستم پخش با كيفيت برتر در سينماهاى پرديس كوروش، آزادى، چارسو، فرهنگ و هويزه مشهد لازم به توضيح است كه سازندگان فيلم “فروشنده” دخالتى در اين افزايش قيمت نداشته و نظر خود را مبنى بر حفظ قيمت‌هاى قبلى به پخش‌كننده و شوراى صنفى اعلام نموده‌اند. اين مصوبه از سوى شوراى صنفى در جهت حقوق سينماداران اتخاذ شده و ارتباطى با گروه سازنده فيلم “فروشنده” ندارد.

فرجی از افزایش قیمت با هماهنگی صاحبان فیلم سخن گفته!

با این حال غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش به “صبح نو” گفته است: بر طبق مصوبه ابتدای سال 95 شورای صنفی نمایش سینماداران با توافق با صاحبان فیلم می توانند سقف قیمت بلیت را تا 15 هزار تومان برسانند که افزایش قیمت بلیت “فروشنده” هم برمبنای همین مصوبه بوده است.

فرجی در چرایی این افزایش قیمت بیان داشته است: «فروشنده» به لحاظ زمان فیلم بیشتر از دو ساعت است و برای همین باعث می‌شود تعداد سانس‌های سینماها کمتر بشوند. طبیعی است که سینمادار به خاطر کم شدن تعداد سانس تعداد کمتری بلیت می‌فروشد و این مسأله جبران نمی‌شود مگر با افزایش قیمت بلیت. البته این را هم بگویم که این فیلم در پردیس‌ها با سیستم D نمایش داده می‌شود که این هم می‌تواند دلیلی دیگری بر افزایش قیمت باشد.

فرجی درباره اعتراض برخی مخاطبان که می‌گویند سینماداران به‌واسطه نام فیلمی که برنده دو جایزه از کن شده از مخاطبان سوءاستفاده می‌کنند بیان داشت: سوءاستفاده‌ای در کار نیست. وقتی سینمادار مجبور است تعداد کمتری سانس در طول روز داشته باشد بدیهی است که باید قیمت را بالا ببرد. وی ادامه داد: این اعتراضات زمانی موضوعیت دارد که پردیس‌ها در مورد تمامی فیلم‌ها این افزایش قیمت را لحاظ کنند اما در تمام طول سال فقط یک بار این اتفاق افتاده است.

این تناقض چگونه حل خواهد شد؟

به گزارش سینماژورنال برمبنای مصوبه ای که سخنگوی شورای صنفی نمایش به آن استناد کرده است قاعدتا افزایش قیمت بلیت “فروشنده” هم با توافق میان سینماداران و صاحبان فیلم که در اینجا پخش کننده اثر فیلمیران و تهیه کننده آن اصغر فرهادی را شامل می شود صورت پذیرفته است!!!

این در تناقض است با ادعای سازندگان فیلم که از بی خبری نسبت به قضیه گلایه دارند.