1

یک تصمیم عقلانی از شهردار منطقه ۱۳ تهران⇐سینمای مستعمل ماندانا بعد از حذف از سرگروهی، پردیس خواهد شد

سینماروزان: در شرایطی که بخش عمده ای از پردیسهای سینمایی مدرن در غرب و مرکز پایتخت واقع شده اند و سهم شرق تهران از این پردیسها فقط یک پردیس ناتمام به نام باران و طرحی به نام پردیس سام است حالا بنا شده سینمای مستعمل ماندانا به پردیس سینمایی بدل شود.

به گزارش سینماروزان سینما ماندانا که از قدیمی ترین سینماهای تهران است یک بار در اواخر دهه هشتاد تحت بازسازی قرار گرفت ولی به جای آن که به پردیس بدل شود با اضافه کردن سه سالن در طبقه بالا به یک مجموعه سینمایی بدل شد؛ مجموعه‌ای که فاصله‌ای قابل توجه با پردیسهای مدرن داشت و همین باعث اعتراض گاه و بیگاه شهروندان شرق تهران می‌شد.

حالا شهردار منطقه سیزده تهران وعده داده سینما ماندانا که اخیرا از سرگروهی هم حذف شده، در سال آینده تحت بازسازی قرار گرفته و تا سال 98 به یک پردیس سینمایی بدل خواهد شد.

مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه سیزده با بیان اینکه اهمیت سینما ماندانا از نظر سرانه های  فرهنگی هنری در شرق تهران  بسیار زیاد است گفت: بازسازی سینمای قدیمی ماندانا یکی  از اقدامات منطقه  در جهت  ایجاد مکانی امن ، جذاب و به روز است که قرار است بارگذاری کاملی با 3 طبقه و بیش از چند سالن سینما صورت گیرد و طبق توافق صورت گرفته، کلید این کار در ابتدای سال 97 آغاز خواهد شد  و ظرف 2 سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرق تهران، با کمبود مراکز مرکز فرهنگی، هنری و سینمایی رو به رو هستیم  و با توجه به اینکه پیمودن فاصله تا مرکزشهر به منظور تماشای فیلم برای شهروندان سخت است، بازسازی این سینمای قدیمی  در این نقطه  ضروری است.

شهردار منطقه خاطر نشان کرد: هدف از بازسازی سینماها و تبدیل آنها به پردیس سینمایی این است که مردم روزانه در یک مکان امن و  جذاب ساعات مفرحی را سپری کنند.