1

یک بدعت تاریخی: “فیلمیران” در قعر جدول فروش!!!+توضیحات علی سرتیپی درباره این اتفاق

سینماژورنال: موسسه پخش فیلمیران به مدیریت علی سرتیپی به واسطه سابقه مثبتی که در پخش آثار پرفروش دارد در سالهای اخیر به اصلی ترین گزینه فیلمسازان برای پخش آثارشان بدل شده است.

به گزارش سینماژورنال تقریبا تمامی تهیه کنندگان و کارگردانانی که گمان دارند اثرشان قابلیت برقراری ارتباط با مخاطب انبوه را دارد تلاش فراوان می کنند که با سپردن پخش فیلمشان به فیلمیران شرایط رونق اکران آن را فراهم کنند.

در سالهای اخیر دیگر مخاطبان عادت کرده اند در کنار فیلمهای صدر جدول فروش نام فیلمیران را هم به عنوان پخش کننده ببینند.

در سال جاری نیز فیلمیران پخش آثاری چون “ایران برگر”،”دوران عاشقی” و “نهنگ عنبر” را برعهده داشته که هر سه زودتر از حد تصور به صدر جدول فروش راه یافتند.

فیلمیران در قعر باکس آفیس!!!

در یک مورد تازه اما در روزهای اخیر نام فیلمیران در قعر باکس آفیس دیده می شود.

این شرکت پخش به تازگی فیلمی دفاع مقدسی به نام “دلتنگیهای عاشقانه” را روی پرده فرستاده است.

این فیلم فروش روزانه اش به زحمت به 7 میلیون تومان می رسد آن هم در حالی که دیگر فیلمی از فیلمیران که الان روی پرده است یعنی “دوران عاشقی” روزانه 3 تا 4 برابر این رقم فروش می کند.

همین فروش پایین علیرغم داشتن تعداد سینماهای کافی که به حدود 17 سینما می رسد سبب ساز آن شده که “دلتنگی های عاشقانه” در پایین ترین جایگاه جدول فروش قرار گیرد.

محمدرضا فروتن و میترا حجار در صدر بازیگران این فیلم کم فروش

این فیلم دو بازیگر نسبتا شناخته شده به نامهای محمدرضا فروتن و میترا حجار را هم در رأس بازیگران خود دارد.
آخرین فیلمهایی که فروتن در آنها نقش محوری داشت “متروپل” و “هیچ کجا هیچ کس” بودند که البته هیچ کدام فروش خوبی را تجربه نکردند.
آخرین اثر سینمایی اکران شده میترا حجار هم “آتش بس2” بود که فروش بالای آن هم بیش از هر چیز بواسطه خاطرات خوش مخاطبان از قسمت قبل بود.

محصولی از انجمن سینمای دفاع مقدس

“دلتنگیهای عاشقانه” فیلمی است که با سرمایه انجمن فیلم دفاع مقدس و به تهیه کنندگی محمدرضا شرف الدین مدیرعامل سابق انجمن ساخته شده است و البته شاید به همین دلیل دولتی بودن بودجه، کمیت فروش آن برای دست اندرکاران اهمیت چندانی نداشته باشد با این حال آیا این فروش پایین اعتبار فیلمیران را خدشه دار نمی کند؟

پخش کننده اصلی فارابی بوده و ما به کمک فارابی رفتیم

علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران با بیان اینکه پخش کننده ابتدایی فیلم فارابی بوده به سینماژورنال می گوید: از آنجا که “دلتنگیهای عاشقانه” اثریست در ژانر سینمای دفاع مقدس وظیفه خود دیدیم که در پخش فیلم به فارابی کمک کنیم. حمایت از سینمای دفاع مقدس وظیفه ماست و باید شرایطی را فراهم کنیم برای کمک به این سینما.

سرتیپی ادامه می دهد: البته فیلم در ابتدای مسیر اکران قرار دارد و امیدواریم در هفته های پیش رو فروش بهتری را تجربه کند.

آیا این فروش پایین با اکران فیلم مجیدی مرتبط است؟
وقتی از این مدیر پخش باتجربه می پرسیم که آیا تعداد بالای سینماهای فیلم اخیر مجیدی باعث کاهش فروش سایر فیلمها و از جمله “دلتنگیهای عاشقانه”نشده وی فقط می گوید: انشاا.. ظرف روزهای آینده تعداد سینماهای بیشتری به فیلم اختصاص می یابد و فروش فیلم هم بهتر خواهد شد.

هدفمان حمایت از سینمای دفاع مقدس بوده است
علی سرتیپی در پاسخ به این پرسش سینماژورنال که آیا این فروش پایین به اعتبار فیلمیران لطمه نمی زند می گوید: هدف حمایت از سینمای دفاع مقدس است و طبیعی است که هر فیلمی نیز یک استاندارد فروش را داشته باشد اما در نهایت فکر می کنم فروش فیلم در حد انتظار معقول بوده است.