1

یک بانوی بازیگر: خانه سینما کارکردی ندارد به‌جز ارسال پیامک ترحیم!

سینماژورنال: خانه سینما همچنان از حل ابتدایی ترین مشکلات رفاهی اعضای صنوفش عاجز است و در این شرایط جشن های مختلف در این نهاد برگزار می شود.

به گزارش سینماژورنال این وضعیتی نیست که مورد قبول بدنه صنف باشد. بعد از نامه سرگشاده تعدادی از سینماگران به رییس جمهور در گلایه از وضعیت رفاهی نامناسب صنف سینما(اینجا را بخوانید) به تازگی یک بازیگر زن سینما و تلویزیون طعنه ای تند به خانه سینما زده است.

این بازیگر زن اکرم محمدی است که در گفتگو با خبرگزاری “میزان” تنها خروجی خانه سینما برای کف صنف را ارسال پیامک ترحیم دانسته است.

اکرم محمدی می گوید: از نظر من خانه سینما کارکردی به جز اعلام مراسم ترحیم به وسیله ارسال پیامک ندارد.

وی ادامه می دهد: این را هم باید بگویم که من چند وقتی حق عضویت خانه سینما را نداده ام و به زودی کارت عضویتم ابطال می شود. اصلا من اعضای انجمن بازیگران خانه سینما را نمی شناسم واین خود باعث تأسف است.

بازیگر “سام و نرگس” تأکید می کند: سینما، خانه شخصی ما نیست که با وقوع اتفاق بدی برای یکی از اعضا، بگوییم ماجرا ربطی به ما ندارد. خانه سینما باید همه اعضای خود را حمایت کند.

نامه بازیگران زن به معاون سیما توهین به خودمان بود

بازیگر آثاری خاطره انگیز نظیر “مادر” درباره نامه تعدادی از بازیگران زن به رییس رسانه ملی و ادعای اینکه چون ازدواج کرده اند به آنها نقش نمی دهند(اینجا را بخوانید) اظهار می دارد: آن نامه را تأیید نمی کنم و در واقع توهین به خود ما بود که درباره من صدق نمی کند. نمی توان این موضوع را مطرح کرد که به خاطر این که ما ازدواج کرده ایم پیشنهاد کارهای سینمایی و تلویزیونی برای ما کمتر شده است.

عده ای بازیگری را با مدلینگ اشتباه گرفته اند
بازیگر “خانه سبز” خاطرنشان می سازد: عده ای کار بازیگری را با مدلینگ اشتباه گرفته اند و فکر می کنند یک بازیگر همواره باید روی سن رژه برود تا دیگران یادشان بیافتد که او هم وجود دارد که به نظر من این روند درست نیست زیرا یک بازیگر باید پرونده‌ای داشته باشد تا بر اساس آن در کارهای مختلف حضور پیدا کند. من حاضر نیستم با بازی در فیلمنامه‌های ضعیف سابقه کاری خودم را خراب کنم البته این موضوع باعث می شود که همواره مخاطبان از ما بپرسند که چرا حضور نداریم که این موضوع جای تأسف والبته خوشحالی دارد.

این بازیگر عنوان کرد: این روزها بسیاری از بازیگران همواره در کارهای مختلف تکرار می شوند و مخاطبان به طور مدام مردم آنها را می بینند. من درباره خوب یا بد بودن این موضوع صحبت نمی کنم اما این موضوع باعث رکود کارها می شود.

محمدی ادامه داد: این موضوع بسیار فاجعه بار است به هر حال نحوه زندگی ما با مردم عادی تفاوت دارد و در صورت نبود امکان مالی دچار وضعیت سختی می شویم.