1

یک بازیگر پیشکسوت بیان کرد⇐ اگر می‌خواهیم با تعطیلی، مشکل کرونا را حل کنیم باید همه جا را تعطیل کنیم؛ نه اینکه مترو و هایپرمارکت‌ها باز باشند و سینماها، تعطیل!/ در سه ماه تابستان کل مخاطبان سینما به‌اندازه یک روز حضور مسافران در مترو نبوده است ولی مترو بی هیچ ایرادی، باز است و سینماها تعطیل!/وقتی سینما را تعطیل کردیم چطور جشنواره توان برگزاری دارد؟ اگر بودجه برگزاری جشنواره‌ها از جیب روسا می‌رفت باز هم اصرار داشتند به برگزاری در وضعیت قرمز کرونا؟

سینماروزان: مساله تعطیلی سینماهای کم‌مخاطب به بهانه کرونا و همزمان برگزاری جشنواره‌های میلیاردی سینمایی در دل کرونا، به پارادوکسی برای بسیاری از اهالی سینما بدل شده ولی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل خانه سینما در اشتراک نظری استثنایی، کلمه‌ای موضع‌گیری در این باره نداشته‌اند.

فخرالدین صدیق‌شریف بازیگر باسابقه با انتقاد از تعطیلی گاه و بیگاه سینماها به میزان بیان داشت: من مخالف تعطیلی سینما نیستم، زیرا جان مخاطب ارزشمند است، اما سوال آنجاست که تنها با تعطیلی سینماها همه چیز حل می‌شود؟ سینما در مدت سه ماهه اخیر که مخاطب نداشته که حال بخواهد با تعطیلی اش تغییری شگرف ایجاد شود.

وی افزود: تا آنجا که می‌دانم شاید در سه ماهه تابستان کل مخاطبان سینما به اندازه یک روز حضور مسافران در مترو نبوده است، اگر می‌خواهیم با تعطیلی مشکلی را حل کنیم باید همه جا را تعطیل کنیم، نه اینکه مترو و هایپرمارکت‌ها باز باشند و سینماها، تعطیل! تعطیل کردن سالن‌های سینما که در شرایط فعلی خود به خود مخاطب نداشتند چیزی را حل نمی‌کند.

بازیگر “روز واقعه” و “مریم مقدس” درباره برگزاری برخی جشنواره‌های سینمایی طی روزهای اخیر و آتی اظهار کرد: وقتی سینما را تعطیل کردیم چطور جشنواره توان برگزاری دارد، مگر مخاطب سینما و جشنواره با هم فرقی دارند؟اگر بودجه برگزاری جشنواره‌ها از جیب روسا می‌رفت باز هم اصرار داشتند به برگزاری در وضعیت قرمز کرونا؟ واقعیت امر به نظر من برای حل مشکلی همچون کرونا سعی و کوششی جمعی لازم است، نمی‌توان با تصمیمات سطحی و مقطعی و منفعت‌طلبانه، مشکلی را حل کرد.