1

یادکرد رندانه پرستویی از پرویز صیاد و بهروز وثوقی در حضور ناصر ملک‌مطیعی

سینماژورنال: پرویز پرستویی که اخیرا توصیه ای را به رییس تازه صداوسیما درباره ارتقای کیفی برنامه های تخصصی سینما کرده بود(اینجا را بخوانید) با حضور در اختتامیه فصل اول سریال “شهرزاد” یاد برخی از هنرپیشگان قدیمی ایران را زنده کرد.

به گزارش سینماژورنال در بخشی از این مراسم پرستویی کاملا رندانه و با ذکر خاطره ای از تقوایی از صیاد چنین یاد کرد: میخواهم نقل قولی کنم از استاد ناصر تقوایی که می‌گفتند زمانی که داشتیم سریال «دایی جان ناپلئون» را می‌ساختیم، روزی که پرویز صیاد بازی داشت، نقش اولم پرویز صیاد بود و روزی که مرحوم اکبر دودکار جلوی دوربین می‌رفت، نقش اولم اکبر دودکار بود. ما هنرپیشه کوچک داریم ولی نقش کوچک نداریم. خوشبختانه در سریال «شهرزاد» هیچ کس کوچک نبود، همه بزرگ بودند.

پرستویی در جایی دیگر اما به صراحت از بهروز چنین گفت: می‌خواهم در اینجا یاد کنم از بهروز وثوقی. من تلفنی با آقای ملک مطیعی و آقای وثوقی صحبت می‌کردم، به ایشان عرض کردم که ما در واقع جماعت قدرنشناسی هستیم و یادمان می‌رود که بازیگری را از شما یاد گرفته‌ایم. به آنها عرض کردم که می‌دانید من بسیاری از فیلم‌های شما را چگونه دیدم؟ در سینما ندیدم. بیرون در سینما می‌ایستادم و چون آن زمان هنگام پخش فیلم‌ها صدای آن در بیرون پخش می شد و عکس های فیلم‌ها را نیز به ترتیب در ویترین می‌چیدند، من عکس‌ها را نگاه می‌کردم، صداها را گوش می‌دادم و این‌گونه فیلم می‌دیدم؛ چون نه پولش را داشتم و نه جرأت می‌کردم داخل سالن بروم.

در هنگام بیان این سخنان توسط پرویز پرستویی، ناصر ملک مطیعی هم که همراه با پرستویی روی سن آمده بود شانه او را بوسید…