1

پرسش یکی از مخاطبان سینماژورنال از حمید عسکری: آقای خواننده پاپ! شما که اعتماد به نفس اجرا را هم ندارید، چطور جرأت کردید جلوی دوربین بروید؟

سینماژورنال: به تازگی حمید عسکری خواننده جوان موسیقی پاپ که اخیرا فیلمی با عنوان “دو دوست” با بازی وی روی پرده رفته، در گفتگویی به گلایه از کیفیت این فیلم و عوامل آن پرداخته است.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال انتشار این گلایه ها در سینماژورنال سبب ساز آن شده که یکی از مخاطبان سینماژورنال که به گفته خودش هم مخاطب فیلم بوده و هم مخاطب آثار عسکری خواننده، با ارسال یادداشتی به گلایه های عسکری پاسخ دهد.

سینماژورنال متن کامل یادداشت این مخاطب را ارائه می دهد:

اینکه گفته اید قبل از “دو دوست” در “شانس…” بازی کرده اید نادرست است

تا آنجایی که اخبار تولید می گویند پروسه فیلمبرداری “دو دوست” قبل از “شانس عشق تصادف” انجام شده اگرچه بلحاظ اکران، فیلم دوم زودتر روی پرده رفته است.

پس اینکه عسکری گفته قبل از “دو دوست” در “شانس…” بازی کرده نادرست است.
البته که اگر “دو دوست” تجربه اولشان نبود ایشان اعتراف نمی کردند به اینکه “کنجکاوی و هیجان تست کردن یک فضای دیگر” باعث بازی در این فیلم شده!
هیجان و کنجکاوی در دفعات اول تجربه کردن است که رخ می دهد!!!

شما می گویید فیلم را ندیده اید اما در صفحه اینستاگرام تان مخاطبان را دعوت به تماشای آن می کنید

نکته بعدی آن که این خواننده جوان موسیقی پاپ می گوید هنوز این فیلم را ندیده و اصلا از آن راضی نیست اما در صفحه اجتماعی اش آگهی دعوت به تماشای این فیلم در کنار مخاطبان به چشم می خورد! شما که از فیلم راضی نیستی چطور مخاطبان را به تماشای آن دعوت می کنی؟

بانکی ها سالهاست به همین شیوه کار می کنند

نکته سوم گلایه وی از “بانکی”ها و شیوه کار خانوادگی آنهاست.
این خواننده جوان اگر اندکی تحقیق می کرد و فقط در اینترنت به جستجوی سوابق برادران بانکی می پرداخت متوجه می شد که آنها سالهاست که به همین شیوه کار می کنند و نیاز نبود برای شناختن آنها حتما کار برای آنها را تجربه کند.

آنها که از شما بازی گرفته اند اگر هوشمندی لازم را داشتند اصلا وارد این پروژه نمی شدند

چهارمین نکته آن است که ایشان از دو بازیگر زنی که هیچ گاه در سطح اول بازیگری نبوده اند به عنوان کسانی نام برده که از او بازی گرفته اند؛
آقای حمید عسکری! این دو نفر اگر هوشمندی لازم را داشتند اصلا وارد چنین پروژه بی کیفیتی نمی شدند. افسوس به حال آنها که اینها از وی بازی بگیرند.

شما که اعتماد به نفس اجرا را هم ندارید، چطور جرات کردید جلوی دوربین بروید؟

نکته پنجم درباره حضور نابازیگران و اجرای ضعیف آنهاست. کسی می تواند از حضور نابازیگران بنالد که خود بازیگر باشد و اجرای خوبی ارائه داده باشد.
آقای عسکری! آقای خواننده پاپ! شما نه فقط در این فیلم که در “شانس…” هم بدون اعتماد به نفس لازم جلوی دوربین ظاهر شده اید.

من یکی دو بار در کنسرتهای شما هم شرکت کرده ام و البته که در آنجا هم این فقدان اعتماد به نفس بدجوری به اجرای شما ضربه وارد کرده است.

البته که کسی که اعتماد به نفس ندارد، فن بیانش زیر حد متوسط است و مدام جلوی دوربین قوز کرده و نگاهش به سمت پایین است نمی تواند بازیگر خوبی باشد.

در بی کیفیتی “دو دوست” شکی نیست اما ای کاش شجاعت قبول اشتباه خود را داشتید

کیفیت “دو دوست” آن قدر پایین است که دریافت پروانه نمایش سینمایی اش به مانند قبولی با نمره 5 است! در بی کیفیتی “دو دوست” شکی نیست  اما ای کاش هنرمندان ما وقتی مرتکب یک انتخاب نادرست می شوند آن قدر شجاعت داشته باشند که اشتباه خود را بپذیرند.