1

گیشه ۳۰میلیاردی ۳ فیلم کمدی/«دخترعمو پسرعمو» در آستانه ۱٫۵ میلیارد/ «کمدی انسانی» با حداقل سالن فول‌سانس در مرز ۶۰۰ میلیون قرار گرفت/همراهی «آذر» و «عشقولانس» در نزدیکی به میلیارد/قعرنشینی شش فیلم انیمیشن!!!+آمار کامل فروش

سینماروزان: با آغاز جشنواره آمار فروش فیلمها به طور قابل ملاحظه ای کمتر خواهد شد و این کاهش نه به خاطر استقبال از فیلمهای جشنواره که بیشتر به خاطر حذف بخش عمده ای از سالنهای سینما و تخصیص آنها به فیلمهای جشنواره است؛ اتفاقی که علاوه بر تهران در شهرستانها هم رخ داده است.

به گزارش سینماروزان آمار فروش همچنان با صدرنشینی کمدیهای «آینه بغل»، «خالتور»، «ثبت…» پیش می رود که روی هم رفته نزدیک 30 میلیارد فروخته اند.

«قاتل اهلی» که سرگروهش را از دست داده در نزدیکی 3 میلیارد فروش قرار گرفته است و دیگر کمدی روی پرده «دخترعمو پسرعمو» به زودی 1.5 میلیارد را رد خواهد کرد.

«سد معبر» از یک میلیارد عبور کرده و «آذر» و «عشقولانس» هم در مرز میلیاردی شدن هستند. به مانند تمام هفته های نیمه دوم سال جدول فروش با یک میانه تپل روبرو است که همه جور فیلمی در آن یافت میشود؛ از «حریم شخصی» تا «خانه کاغذی» و «شکلاتی».

«پل خواب» علیرغم تبلیغات محیطی و رسانه ای به خصوص در نشریات وابسته به شهرداری بعد از سه هفته به زحمت از نیم میلیارد گذشته است.

«کمدی انسانی» با فقط ده سالن فول‌سانس و بی بهره از هر گونه تبلیغات محیطی در دو هفته نیم میلیاردی شده است.

شش فیلم قعرنشین جدول فروش همه انیمیشن هستند؛ از انیمیشن ارگانی «فهرست مقدس» تا «راز سیاوش»، «کلیله و دمنه» و «افسانه گل آباد»؛ این خود حکایت دارد از کیفیت انیمیشن سازی در ایران! ایرانیان مشتریان پروپاقرص انیمیشنهای هالیوودی هستند اما به انیمیشن های وطنی علاقه نشان نمیدهند. چرا؟؟ دلیلی جز کیفیت پایین وجود دارد؟

آمار کامل فروش تا ابتداي جمعه سیزدهم بهمن ۱۳۹۶ به شرح زير است:

(تمام ارقام به تومان است)

–آينه بغل 16 ميليارد و 200میلیون(58روز)

–خالتور ۷ ميليارد و 400 ميليون(93 روز)

–ثبت با سند برابر است ۳ ميليارد و 200 ميليون(72 روز)

–قاتل اهلي ۲ميليارد و 950 ميليون(72 روز)

–پسرعمو دخترعمو ۱میلیارد و 400 ميليون (37 روز)

–سدّمعبر ۱میلیارد و 160ميليون(37 روز)

–آذر 965 ميليون(66 روز)

–عشقولانس 930 ميليون(23 روز)

–حريم شخصي 810 ميليون(51 روز)

–خانه کاغذي 670 ميليون(44 روز)

–شکلاتي 620 ميليون(65 روز)

–پل خواب 580 ميليون(23 روز)

–کمدي انساني 550  ميليون(16 روز)

–فهرست مقدس 285 ميليون(58 روز)

–اشنوگل 250ميليون (72 روز)

–کليله و دمنه 220 ميليون (37 روز)

–راز سياوش ۱۵۵ ميليون( 65 روز)

–افسانه گل‌آباد 6میلیون (9روز)