1

گیتی معینی بازیگر پیشکسوت بیان کرد⇐برخی سینماگران حتی از خرید دو کیلو میوه عاجزند!/داروهای گران و درمان گران از جمله مشکلات سینماگران پیشکسوت است!!/متاسفانه اغلب سینماگران نه بیمه درمانی خوبی دارند و نه بیمه بازنشستگی مناسبی!/چرا خانه سینما برای بهبود معیشت سینماگران کاری نمی‌کند؟

سینماروزان/رضا منتظری: متاسفانه اغلب سینماگران نه بیمه درمانی خوبی دارند و نه بیمه بازنشستگی مناسبی و از نظر معیشتی اوضاع جالبی ندارند.

#گیتی_معینی بازیگر زن باسابقه سینما و تلویزیون با بیان مطلب فوق به سینماپرس گفت: متأسفانه عموم افراد جامعه فکر می کنند همه ما بازیگران در رفاه کامل هستیم و زندگی های آنچنانی داریم در صورتی که خودمان می دانیم در چه شرایط سخت و طاقت فرسایی روزگار می گذرانیم! مردم نمی دانند که شاید خریدن یک میوه ساده برای آن ها کاری نداشته باشد اما برخی از سینماگران حتی از خرید دو کیلو میوه عاجزند!

وی ادامه داد: امیدوارم مردم آگاه شوند و بدانند که ما در چه شرایط اسفباری روزگار می گذرانیم! بارها افرادی با خود من برخورد کرده اند و گفته اند شما جلوی دوربین می روید و حداقل یک صد میلیون دستمزد می گیرید! آن ها ما را با برخی بازیگران جوان و سوپراستار مقایسه می کنند که درآمدهای نجومی دارند و این اتفاق بسیار بد است.

بازیگر فیلم‌های دوزن و ابلق گفت: چقدر باید توقعات و خواسته های مان را تکرار کنیم و آن ها ما را نادیده بگیرند؟ بارها فریاد زده ایم و از مشکلات مان گفته ایم اما گوش شنوا و فریادرسی وجود نداشته که دردمان را درمان کند.

معینی متذکر شد: اگر برخی از این مدیران هم حرف های ما را بشنوند هزار و یک تبصره و دلیل می آورند که از کمک به ما عاجز هستند! اگر واقعاً قرار است خانه سینما و سایر نهادهای فرهنگی و هنری کاری برای معیشت و زندگی سینماگران نکنند بود و نبودشان به چه دردی می خورد؟

بازیگر فیلم های سینمایی «توفیق اجباری» و «قسم» خاطرنشان کرد: صندوق اعتباری هنر تنها نهادی است که هرازگاهی مبلغی اندک و ناچیز را به حساب برخی از ما می ریزد اما مشکلات ما بسیار بیشتر از این ها است. داروهای گران، درمان گران و… از جمله مشکلات سینماگران پیشکسوت است که به دلیل کهولت سن با آن بیش از دیگران درگیر هستند. بیمه تنها بخش اندکی از مبالغ هزینه های دارویی و درمانی را به ما باز می گرداند و بسیاری از افراد حتی توان تأمین مبالغ درمانی خود را ندارند و این جنایتی آشکار علیه هنرمندان است.

وی در پایان گفت: من امیدوارم مدیران و متولیان سینما هرچه سریع تر تدبیری عاجل برای رفع بحران مالی و معیشتی زندگی سینماگران داشته باشند و حداقل کمک هایی هرچند کوچک اما مستمر به این بخش از جامعه که سال های عمرشان را برای رشد و اعتلای فرهنگ و هنر کشور صرف کرده اند داشته باشند.

گیتی معینی: برخی اهالی هنر از خرید دو کیلو میوه هم عاجزند
گیتی معینی: برخی اهالی هنر از خرید دو کیلو میوه هم عاجزند