1

گلایه محمدحسین لطیفی از طرح پرسش در چرایی طولانی شدن بیش از حد تولید سریالی روتین محصول سازمان ارزشی اوج: با فشار نمی‌توان گفت «می شود»!⇔سینماروزان: قابل توجه جناب لطیفی، مدت زمان فیلمبرداری هر یک از فصول هفت‌گانه سریال حماسی«بازیهای تاج و تخت» بین ۴ تا ۶ ماه بوده!

سینماروزان: تازه ترین سریال محمدحسین لطیفی با نام «سرّ دلبران» اوایل امسال با بودجه سازمان هنری-رسانه ای اوج در یزد کلید خورد و بنا بود برنامه تولید طوری پیش برود که سریال ماه رمضان امسال روی آنتن برود.

به گزارش سینماروزان با این حال سریال نه تنها به ماه رمضان نرسید بلکه با گذشت بیشتر از دو ماه از پایان ماه مبارک رمضان و صرف زمانی حدودا شش ماهه هنوز تولید «سرّ دلبران» به پایان نرسیده است.

محمدحسین لطیفی که در هفته های اخیر مدام با طرح پرسش پیرامون چرایی طولانی شدن بیش از حد یک سریال روتین مواجه بوده در گفتگویی با «مهر» به گلایه از این پرسشها پرداخته و زمان طولانی تولید را به کیفیت کار نسبت داده است.

لطیفی بیان داشت: ما اکنون در تولید «سر دلبران» با استاندارد تلویزیون کار می کنیم تا کار باکیفیتی تحویل دهیم اما عده ای دایم می پرسند چرا این سریال اینقدر طول کشید. در کشورهای دارای صنعت سریال سازی پیش تولید یک سریال زمان زیادی می‌برد و شاید در اجرا به ما نزدیک می‌شوند، مدیران باید این را بدانند که با فشار نمی توان گفت «می شود» و انتظار داشته باشند که بشود. اگر ما قبلا با مدت زمان بیشتر سریالی را می ساختیم و اکنون در بازه زمانی کمتری اثر ساخته می شود از کیفیت کاسته می شود و چون کیفیت پایین می آید مردم سریال را نمی‌بینند. 

به گزارش سینماروزان اگر زمان طولانی که محمدحسین لطیفی صرف تولید سریال «سرّ دلبران» کرده باعث افزایش کیفیت سریال شود خیلی هم خوب است اما وقتی سیاهه سریالهایی که در این سالها برای تلویزیون ساخته اند از «پادری» تا «تنهایی لیلا» را پیش رو می‌گذاریم و می‌بینیم هیچ کدام نتوانسته‌اند به پای یکی از ساخته های موفق خودشان یعنی «صاحبدلان»برسد، ادعاهای لطیفی درباره بالا رفتن کیفیت سریال جدیدش به واسطه امتداد چندماهه فیلمبرداری زیر سوال میرود.

بماند که با مقایسه زمان صرف شده برای فیلمبرداری «سر دلبران» با زمان فیلمبرداری سریالهای مطرح جهان نیز باز به آنها که درباره چرایی طولانی شدن سریال طرح پرسش کرده‌اند، حق می‌دهیم ؛ کافیست بدانیم حداکثر زمانی که برای فیلمبرداری هر یک از فصول هفت گانه سریال پرمخاطب «بازیهای تاج و تخت» صرف شده بین 4 تا 6 ماه است! آن هم فصولی پر اوج و فرود و پر از موقعیتهای پیش بینی نشده و پر از جلوه های ویژه تصویری.