1

گلایه “فامیل دور” از “خندوانه”!!

سینماروزان/محبوبه یوسف‌نژاد: محمد لقمانیان عروسک‌گردان “فامیل دور” در مجموعه “کلاه قرمزی” به انتقاد از “خندوانه” پرداخت.

به گزارش سینماروزان محمد لقمانیان با اشاره به عروسک‌هایی که بعد از رفتن کاراکتر عروسکی «جناب خان» به برنامه «خندوانه» آورده شده و مخاطب آنطور که باید به آنها اقبال نشان نداد، به خبرگزاری ایسنا گفت: وقتی «جناب خان» رفت، برنامه «خندوانه» چند تا عروسک آورد که دیده نشدند؛ در صورتی که صدا پیشه‌هایشان بازیگران تئاتری مطرحی بودند و عروسک گردان‌ها هم حرفه‌ای بودند.

لقمانیان ادامه داد: دلیل دیده نشدن این عروسک‌ها این بود که سازندگان برای اینکه برنامه رونق پیدا کند و زنده بماند فکر کردند می‌توانند سریع مثل «جناب خان» هر عروسکی را معروف کنند.

عروسک‌گردان “فامیل دور” اظهار داشت: با این طرز تفکر این عروسک‌ها را سریع آوردند به تلویزیون در صورتی که «جناب خان» از قبل تمرین شده بود و کاراکتری داشت. بدون نظر کارشناسانه‌ سه عروسک را با هم وارد کردند که حتی با وجود هنرمندان خوب دیده نشدند.

لقمانیان تاکید کرد: در برنامه «خندوانه» سازندگان زیاد کار عروسکی را نمی‌شناختند و تنها کسانی که می‌شناخت آقای محمد بحرانی و تیمش بودند که زحمت کشیدند.

او در همین زمینه ادامه داد: مثل یک تیم فوتبال می‌ماند که بازیکنان خوبی داشته باشد اما مربی یا باشگاه خوبی نباشد. این بازیکنان خوب نمی‌توانند با هم هماهنگ بوده و گل بزنند. اگر «کلاه قرمزی» معروف می‌شود شخصی مثل ایرج طهماسب را دارد که باید بگویم فیلسوف است و سال‌هاست کار عروسکی را می‌شناسد. طهماسب اگر بخواهد «کلاه قرمزی» را شروع کند نمی‌گوید عروسک گردان‌ها سریع بیایند و از فردا شروع کنیم بلکه یک ماه قبلش همه را جمع کرده و تمرین می‌کنند. حتی با وجود تیمی قوی و حرفه‌ای تمرین‌ها را از پایه شروع می‌کنند تا شخصیت‌ها پرورش پیدا کرده و ایده‌های جدیدی شکل بگیرد.