1

گلایه تهیه‌کننده «سه بیگانه» از همسویی صداوسیما و ارشاد در برخورد با یک شوخی سیاسی!+عکس

سینماروزان: کمدی «سه بیگانه» از جمله آثار اکران نوروزی است که علیرغم محدودیت تبلیغات محیطی و ممنوعیت تبلیغات تلویزیونی رقم فروش 2 میلیارد را رد کرده است. درباره ممنوعیت تبلیغات تلویزیونی این فیلم حرف و حدیث فراوان است اما مهمترین فرضیه بحث شباهت کاراکتر حمید لولایی در فیلم به رییس دولت یازدهم و البته شوخی با نماد انتخاباتی وی یعنی «کلید» است.

مسعود ردایی یکی از تهیه کنندگان «سه بیگانه» در تازه ترین گفتگوی خود با انتقاد از صداوسیما و ارشاد که به جای عمل به تعهدات خود به خاطر یک شوخی سیاسی که در ذات سینماست جلوی پخش تیزرهای فیلم را گرفتند به «فارس» گفت: همسویی رسانه ملی و وزارت ارشاد با عدم پخش تیزر «سه‌بیگانه»، این شائبه را تقویت کرده که احتمالا شباهت یکی از شخصیت‌های این فیلم که نقش یک روحانی را ایفا می‌کند، مسبب این همسویی و هماهنگی بوده است.

ردایی خاطرنشان ساخت: براساس توافق صورت گرفته بین وزارت ارشاد و رسانه ملی و از سوی دیگر تهیه کنندگان ٦فیلم اکران نوروزی ٩٦ مقررشده بود که تیزرهای این فیلم‌ها از تلویزیون پخش شود اما علیرغم پخش تیزرهای پنج فیلم اکران نوروزی که بین ٣٠٠ الی ٨٠٠ نوبت از رسانه ملی پخش گردیده که سبب خوشحالیست متاسفانه به دلایل نامعلوم تیزر فیلم «سه بیگانه» پخش نشده که این خود ضربه‌ای به فیلم مذکور  که با سرمایه بخش خصوصی تولیدشده وارد کرده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه هم اکنون کارگردان فیلم در شبکه ماهواره‌ای فعالیت دارد و ما متعهد شدیم که ضمن حذف نامش درتیتراژ، هرگونه اظهارنظر غیرضروری او را کنترل کنیم که به تعهد خود عمل کردیم و خوشبختانه کارگردان فیلم نیز هیچگونه برخورد غیرمنطقی از خود بروز نداده است اما همسویی رسانه ملی و وزارت ارشاد که دقیقا نمی‌دانیم ناشی از چه موضوعی است و با عدم پخش تیزر «سه بیگانه» از تعهد و قرار خود شانه خالی کردند، این شائبه را تقویت کرده که احتمالا شباهت یکی ازشخصیت‌های این فیلم که نقش یک روحانی را ایفا می‌کند، مرتبط بوده مسبب این همسویی و هماهنگی بوده است.

تهیه کننده فیلم «مالاریا» و سریال «عالیجناب» در ادامه افزود: من بعنوان تهیه کننده و با سرمایه بخش خصوصی، از سازمان صداوسیما و وزارت ارشاد گلایه مندم که اجازه تبلیغ به این فیلم نداده و ما را در یک رقابت نابرابر قرار دادند. البته این خود نشان از بی تعهدی اینان و در مقابل تعهد بخش خصوصی و مردمی دارد.

ردایی در پایان گفت: من از مردم شریف و هنردوست تشکر می‌کنم که با حضور خود در سینماها و حمایت از این فیلم مستقل و تبلیغ مردمی سبب شدند که این فیلم بدون هیچگونه تبلیغ تلویزیونی به مرز فروش دو میلیارد تومانی برسد.

سه بیگانه
شوخی دردسرساز با «کلید» در کمدی «سه بیگانه»