1

گلایه‌های مهران احمدی از عبدالرضا کاهانی؛ برویم ببینیم چه کسی دیگری را وارد هنر کرده است؟

سینماژورنال: مهران احمدی از جمله رفقای قدیمی عبدالرضا کاهانی است که از اولین تجربه کارگردانی بلند این کارگردان یعنی “آدم” نیز کنار وی حاضر بود.

به گزارش سینماژورنال این همکاری در سالهای بعد و در دیگر ساخته های کاهانی یعنی “بیست”، “آنجا”،”هیچ”، “اسب حیوان نجیبی است” و “بیخود و بی جهت” نیز ادامه داشت و احمدی علاوه بر بازیگری برای کاهانی به عنوان دستیار کارگردان یا برنامه ریز فعالیت می کرد.

البته در “بیخود و بی جهت” احمدی به جای اینکه بازیگر باشد فقط به عنوان مدیر تولید با کاهانی همکاری کرد.

با این حال اختلافاتی که میان این دو در جریان تولید “بیخود و بی جهت” ایجاد شده بود سبب ساز آن گشت که بعد از مهاجرت موقت کاهانی به فرانسه نیز میان این دو رفیق افتراقی شکل گیرد که نتیجه اش عدم حضور احمدی در ساخته اخیر کاهانی “استراحت مطلق” باشد.

البته که مهران احمدی به دلیل نجابت ذاتی اش کمتر سعی کرده درباره این افتراق سخن گوید با این حال تازه ترین گفتگوی تفصیلی اش با “بانی فیلم” موجب آن شد که به کنایه هم که شده از کاهانی گلایه کند.

سینما بین آدمها فاصله می اندازد

احمدی در جایی از گفتگو با در پیش گرفتن شیوه یکی به نعل زدن و یکی به میخ بیان می دارد: رضا کاهانی قطعا بسیار هنرمند، بسیار باهوش و بسیار کاربلد است اما سینما جایی است که آدمها را از هم استاپ می کند و فاصله می اندازد. این صنعت سینماست که باعث میشود آدمها قدر گذشته خود را ندانند و اصولا گذشته شان را فراموش کنند.

این بازیگر می افزاید: یادمان باشد چیزهایی در این دنیا هست که می تواند بیشتر از سینما ارزش داشته باشد؛ این را من مطمئنم.

اگر یک نفر را آوردی که گفت من به او بدهکارم هر چه خواست بهش می دهم

مهران احمدی در جایی دیگر از گفتگو بیان می دارد: اگر تو یک نفر را آوردی و گفت مهران احمدی به من n تومان بدهکار است هر چه خواست به او میدهم. حتی یک نفر به شرط اینکه بنشینیم با هم صحبت کنیم او بگوید تو این قدر بدهکاری و من هم بگویم بدهی تو را فلان جا صاف کردم، یادت نیست؟

اصلا کجا بودی شما؟

احمدی درباره برخی شایعات منتسب به کاهانی که گفته بود من احمدی را به سینما آوردم به صراحت می گوید: اصلا کجا بودی شما؟ برویم ببینیم چه کسی دیگری را وارد هنر کرده است؟ هر طور تو بخواهی حاضرم گپ بزنم چون هیچ بدهی به کسی ندارم. به گزارش سینماژورنال این بازیگر ادامه می دهد: حساب حسابه کاکا برادر. اینقدر آنجا نگرفتم. اینقدر آنجا کم گرفتم ازت، اینقدر آنجا، حالا کسی نداند من و شما که می دانیم! من و تو که همدیگر را خوب می شناسیم.