1

گلایه‌های ثریا قاسمی از مدیرانی که نتوانسته‌اند حتی یک درمانگاه اختصاصی برای سینماگران راه بیندازند⇐بسیاری از سینماگران در تأمین نیازهای اولیه زندگیشان هم مانده‌اند!!/هیچ کدام از مدیران هم قدمی برای رفع مشکلات برنمی‌دارند

سینماروزان: سینمای ایران هرچند هم به غیر از مدیران دولتی، صنف مخصوص و مدیران صنفی خود را هم دارد اما بعد از بیش از دو دهه حتی همان صنفی که روسایش، سینما را مجالی میکنند برای گرفتن پست و مقام در این ارگان و آن نهاد هم نتوانسته اند مشکلات اولیه همکاران خویش را رفع کنند.

نگاه کنید به اینکه مدام میگویند سینمای ایران، شریف است اما سینماگران همین سینمای شریف(!) حتی یک درمانگاه اختصاصی هم ندارند که وقتی دچار یک سرماخوردگی ساده شدند مجبور نشوند از جیب، هزینه درمان دهند!

به گزارش سینماروزان ثریا قاسمی بازیگر قدیمی که به اندازه تلویزیون در سینمای ایران هم آثار خاطره انگیز به جای گذاشته با انتقاد از بی توجهی مدیران به اوضاع رفاهی سینماگران به «سینماپرس» گفت: ما در سينما مشكلات بسيار زيادي داريم كه بايد درصدد حل و رفع اين مشكلات باشيم، طي سال‌هاي اخير بسياري از سينماگران و هنرمندان در تأمين نيازهاي اوليه زندگي شان دچار مشكلات عديده‌اي شده‌اند اما هيچ يك از مديران فرهنگي و سينمايي به مشكلات آنها توجهي نداشته‌اند و اصلاً قدمي براي رفع مشكلات متعدد آنها برنداشته‌اند.

این بازیگر ادامه داد: توجه به مسائل صنفی مهم است وگرنه جايزه گرفتن يا جايزه نگرفتن بنده و ديگران از این جشنواره ایرانی یا آن جشنواره فرنگی نمي‌تواند مرهمي براي رفع معضلات باشد.

ثریا قاسمی با اشاره به کمبود فعالیت سینماییش در سالهای اخیر گفت: مدت‌هاست سينماي ايران درگير حاشيه است، اما من از حاشيه بيزارم! به نظر من در عين اينكه جوايز و جشنواره‌ها مي‌توانند به نفع سينما باشند همانطور نيز مي‌توانند به ضرر سينما نيز عمل كنند چراكه مي‌توانند يك هنرمند را دچار حاشيه كرده و او را از ادامه كار در مسير درست بازدارند.

قاسمي خاطرنشان كرد: من اميدوارم شرايط سينما به گونه‌اي باشد كه همه كساني كه امكان حمايت از فيلم‌هاي شريف و هنرمندان جوان و پيشكسوت را دارند دست به كار شوند و براي آنها قدم‌هاي مهم و اساسي بردارند.