1

گبرلو یک سرمایه‌گذار را تهیه‌کننده خطاب کرد!!!

سینماژورنال: برنامه سینمایی “هفت” در دومین برنامه ویژه جشنواره فیلم فجر 33 از یک سرمایه‌گذار به عنوان تهیه‌کننده فیلم دعوت کرد!
به گزارش سینماژورنال و به نقل از “سینمای ما” محمود گبرلو در مصاحبه با عوامل “خداحافظی طولانی” از یک سرمایه‌گذار جوان و تازه‌وارد سینما با عنوان رسمی تهیه‌کننده فیلم دعوت کرد و جالب این که این اتفاق در حالی افتاد که کارگردان فیلم – به عنوان تهیه‌کننده رسمی و قانونی فیلم – در طول گفتگو هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد و از کنار ماجرا به راحتی گذشت تا در یک بدعت عجیب، سرمایه‌گذار در سینمای ایران یک شبه به لطف رسانه ملی و برنامه “هفت” و شخص مجری برنامه عنوان مهم و حساس “تهیه‌کنندگی” را به سینه الصاق کند!
حال آن که با استناد به مدارک پروانه ساخت فیلم، عنوان‌بندی فیلم و نشست رسانه‌ای برج میلاد فیلم تهیه‌کننده دیگری دارد که از قضا کارگردان فیلم هم هست.
 آیا مراحل قانونی تهیه کنندگی طی شده؟
اگر این اتفاق از سر اشتباه و ناآگاهی مجری و عوامل برنامه افتاده، لازم است که در برنامه‌های بعدی به صراحت از سوی مجری و سردبیر “هفت” تصحیح و از بینندگان و جامعه تهیه‌کنندگی سینمای ما بابت این اشتباه بزرگ و اطلاع‌رسانی غلط عذرخواهی شود.
در غیر این صورت باید توضیح ایشان و عوامل فیلم و کارگردان/ تهیه‌کننده آن را درباره طی شدن مراحل حقوقی و قانونی این اتفاق و چگونگی تغییر تهیه‌کننده فیلم و تنفیذ آن به جوانی 25 ساله را جویا شد تا مسیر و راهی برای ورود سایر جوانان مستعد و علاقمند (اعم از آقازادگان و رانتی‌ها یا مستقل‌ها و الخ) آشکار شود.
حضور ویژه مدیر تولید
این اتفاق در حالی افتاد که برخلاف رویه معمول در مراسم فرش قرمز و معارفه قبل از نمایش فیلم و نشست نقد و بررسی بعد از نمایش که بیشتر عوامل اصلی هستند که در صحنه حضور دارند و نه چهره های حاشیه ای چون مدیران تولید اما در مراسم مرتبط با “خداحافظی طولانی” این مدیر تولید حضور ویژه ای داشت.