1

گاف فیزیکی کارگردانی که می‌خواهد روشنفکر باشد

سینماژورنال: حمید امجد بازیگر و کارگردانی که بخش عمده شهرتش را مرهون دستیاری بهرام بیضایی است در تازه ترین گفتگویش با “اعتماد” به بهانه اجرای نمایش “سه خواهر و دیگران” که از هنرنمایی بهنوش بختیاری سود می برد(!) تا توانسته دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را نقد کرده است.

به گزارش سینماژورنال حمید امجد به مانند بسیاری از آنها که می خواهند روشنفکر جلوه کنند سیاستهای فرهنگی دولت سابق را زیر سوال برده و بیکاری خود در آن دوران را به دلیل مدیریت سابق دانسته اما این را نگفته که چگونه در همان دوران تنها تجربه کارگردانی سینمای شان “آزمایشگاه” رقم خورد!
ایشان نگفته که “آزمایشگاه” با حمایت کدام ارگان تولید شد و البته دلیل شکستش در گیشه چه بود؟ و تین را هم نگفته که همین شکست بوده که باعث شده اسباب تولید فیلمنامه های بعدی شان فراهم نیاید.

چرا فیزیک را قلب می کنید؟

امجد درباره چنین پرسشهایی چیزی نگفته ولی آن قدر درگیر تکفیر دوران آن مرحوم شده که تعاریف اولیه علم فیزیک را هم قلب کرده است.

امجد در جایی از گفتگوی خود می گوید: صرفا مدت اجرا نيست كه طولاني بودن نمايش را تعيين مي‌كند، “چگالي رخداد يا درام در واحد زمان” تعيين‌كننده اصلي است.

جناب امجد انگار یادشان رفته تغییرات در واحد زمان را دبی یا سرعت می نامند و آنچه ایشان به عنوان چگالی یا دانسیته نام برده اند تغییرات در واحد حجم است!
سرعت=تغییرات نسبت به زمان
چگالی=تغییرات نسبت به حجم