1

“کیهان” گزارش داد: “هفت”؛ دلیل اختلاف معاون سیما و مدیر شبکه چهار!

سینماژورنال: در روزهایی که همچنان حجم فراوان شنیده هاست که درباره آینده برنامه “هفت” در رسانه ها منتشر می شود استعفای غلامرضا غلامی مدیر شبکه چهار سیما و البته رد استعفا از سوی علی اصغر پورمحمدی معاون سیما به اندازه کافی شایعه ایجاد کرده است.

به گزارش سینماژورنال روزنامه اصولگرای “کیهان” اما در تازه ترین شماره خود دلیل این استعفا را به برنامه “هفت” نسبت داده و این طور گزارش داده که چون مدیر شبکه 4 بنا دارد برنامه ای سینمایی در شبکه تحت مدیریتش راه اندازی کند و پورمحمدی با راه اندازی این برنامه مخالفت کرده او استعفا داده است.

سینماژورنال متن کامل گزارش “کیهان” در این باره را ارائه می دهد:

برنامه اختلاف ساز

درحالی که مدیران سیما هنوز مجری جدید برنامه سینمایی «هفت» را تعیین نکرده‌اند، این برنامه سبب اختلاف میان معاون سیما و رئیس شبکه چهار شد!

 غلامرضا غلامی مدیر شبکه چهار تلویزیون، دیروز تقاضای استعفا داد. وی متن استعفای خود را نیز در فضای مجازی منتشر کرد. غلامی در این متن دلیل استعفای خود را ایجاد اختلال از سوی معاون سیما (اصغر پورمحمدی) در کارش عنوان کرد! البته پورمحمدی با این استعفا مخالفت کرد و روابط عمومی سیما نیز به طور رسمی اعلام نمود که غلامی همچنان مدیر شبکه چهار است.

مخالفت معاونت سیما با تصمیم مدیر شبکه چهار
علت اصلی اختلاف میان معاون سیما و مدیر شبکه چهار، پخش برنامه سینمایی از تلویزیون است. به این ترتیب که شبکه چهار با هماهنگی معاونت سیما قصد تولید یک برنامه سینمایی داشت اما ناگهان معاون سیما با این تصمیم مخالفت و تأکید کرده که برنامه “هفت” به زودی دوباره روی آنتن خواهد رفت.

مذاکره با چهره های مختلف برای اجرای “هفت”
برنامه “هفت” که پیش از این روی آنتن شبکه سه سیما می‌رفت و با هدف تغییر مجری مدتی است که پخش نمی‌شود. مدیران سیما طی این مدت با افرادی چون رسول صدرعاملی، حمید گودرزی، محمدحسین لطیفی، محمدرضا شریفی نیا برای برعهده گرفتن اجرای برنامه «هفت» مذاکره کرده‌اند. همچنین در نظر داشتند از مجریانی که دارای کارنامه ناموفقی در اجرای برنامه خود بوده‌اند، نظیر رضا رشیدپور، فرزاد حسنی و محمد صالح علا استفاده کنند.

با این حال به نظر می‌رسد که مهم‌ترین برنامه سینمایی تلویزیون اگر بنا دارد در زمینه سینمای متعهد و در شأن نام ایران جریان‌سازی کند، نیازمند چهره‌هایی است که در زمینه سینمای متعهد فعالیت می‌کنند و خود جریان‌ساز هستند.