1

«کیهان» مدعی شد⇐ حسین انتظامی به سازمان نخواهد رسید/محمود اربابی محتمل‌ترین گزینه جانشینی حیدریان است

سینماروزان: حدودا سه هفته قبل بود که روزنامه اصولگرای «کیهان» از حسین انتظامی معاون معزول مطبوعات به عنوان اصلی ترین گزینه جانشینی حیدریان بازنشسته نام برد با این حال همین روزنامه در گزارشی تازه از محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی به عنوان گزینه ای محتملتر برای جانشینی حیدریان نام برده است.

«کیهان» عدم سوابق سینمایی انتظامی را مهمترین دلیلش بر عدم حضور در سازمان دانسته یعنی دقیقا همان نکته‌ای که سینماروزان هم به هنگام اعلام نام وی از سوی «کیهان» بر آن صحه گذاشته بود.

متن گزارش «کیهان» را بخوانید:

کشمکش و گمانه‌زنی بر سر انتخاب رئیس‌جدید سازمان سینمایی همچنان ادامه دارد. با فرا رسیدن موعد پایان کار محمدمهدی حیدریان،به عنوان ریاست سازمان سینمایی وزارت ارشاد به دلیل بازنشستگی، انتخاب جایگزین وی الزامی است. با گذشت چند ماه از به میان آمدن نام افراد مختلف به عنوان جایگزین احتمالی حیدریان در این سمت، اما هنوز گزینه مناسبی که بتوان این مسئولیت مهم را به وی سپرد قطعی نشده است.
درحالی که نام حسین انتظامی، قائم‌مقام وزیر ارشاد به عنوان قوی‌ترین گزینه ممکن مطرح شده بود اما با توجه به اینکه وی تخصص و سابقه‌ای در زمینه سینما ندارد، احتمال رسیدن وی به این سازمان کم‌رنگ شد. در حال حاضر نام محمود اربابی به عنوان محتمل‌ترین گزینه به میان آمده است. اربابی، مدیر نظارت و ارزشیابی سینمایی در دولت نهم بوده است.   
یکی از مسائلی که طی ماه‌های اخیر در فرایند انتخاب رئیس‌آینده سازمان سینمایی چشمگیر بوده است، فشارهای جریان‌ها و کانون‌های خاص به وزیر ارشاد برای انتصاب گزینه مد نظر آنهاست به طوری که هر رده یا مرکزی خاص از دولت، فرد خاصی را مدنظر دارند و رسانه‌ها نیز گاهی اسامی آنها را به عنوان اصلی‌ترین گزینه در اختیارگیری سازمان سینمایی برجسته می‌کنند.
از طرفی هم، دستان وزیر ارشاد در حوزه سینما بسته به نظر می‌رسد به طوری که حتی وزیر ارشاد ناچار می‌شود در فضای مجازی به عملکرد مدیر زیرمجموعه خود انتقاد کند و همان مدیر نیز در برنامه تلویزیونی، علیه نظر وزیر که مقام مافوق وی به حساب می‌آید صحبت می‌کند!