1

کپی فخیم‌زاده از “گشت ارشاد” سهیلی با حضور تهیه‌کنندگان “اخراجیها” و “معراجیها”!

سینماژورنال: تازه ترین سریال مهدی فخیم زاده به مانند آثار متاخر او زمینه ای جنایی دارد. البته که در این سریال نیز به مانند تمامی کارهای فخیم زاده رگه هایی از طنز وجود دارد.

 به گزارش سینماژورنال نکته جالب درباره این سریال که “فوق سری” نام دارد آن بود که در یکی دو قسمت ابتدایی سکانسهایی شبیه به “گشت ارشاد” داشت؛ همان اثر پرحاشیه و در نهایت توقیفی سعید سهیلی.

 در “فوق سری” درست مانند “گشت ارشاد” با یک گروه خلافکار روبروییم که با جا زدن خود به عنوان مأموران نیروی انتظامی به سراغ دختران و پسرانی که پوششی خلاف عرف دارند رفته و از آنها اخاذی می کنند.

 این گروه خلافکار درست شبیه گروهی که در “گشت ارشاد” دیده بودیم با سوار کردن دختران و پسران و بردن آنها به نقطه ای دورافتاده طلا و جواهر و پولهای نقد آنها را گرفته و بعد آنها را به حال خود رها می کنند.

 شباهت با سرهنگ نیروی انتظامی

البته که سردسته این گروه خلافکار که “ناصر افراشته” نام دارد شباهتهایی هم با یک سرهنگ نیروی انتظامی با نام “نصرالهی” دارد و همین شباهت باعث میشود بتواند در برخورد با خلافکارانی که نصرالهی را دیده اند در آنها ارعاب ایجاد کرده و به نام نصرالهی از آنها رشوه بگیرد.

 کوکائین کیلویی 400 میلیون!!!

یکی از اخاذیهای این خلافکاران مشابه فیلم سهیلی جایی است که سه قاچاقچی مواد مخدر را فریب داده و وقتی می فهمند آنها سه کیلو کوکائین حمل می کنند یا احتساب رقم هر کیلو کوکائین 400 میلیون تومان حدودا 20 درصد قیمت کل کوکائین یعنی 240 میلیون تومان از قاچاقچیان گرفته و آنها را رها می کنند.

مهدی فخیم زاده در سریالش هم نقش “ناصر افراشته” را بازی کرده و هم نقش “نصرالهی” را و البته که در بیشتر سکانسهای سریال این خودش است که به مانند جوان اول در کار حضور دارد.

 تهیه کننده “اخراجیها” در کنار تهیه کننده “معراجیها”

به گزارش سینماژورنال جالبتر اینجاست سریال “فوق سری” که پیشتر “قورباغه و قناری” نام داشته دو تهیه کننده آشنا دارد. تهیه کننده فاز اول آن حبیب کاسه ساز بوده است یعنی تهیه کننده “اخراجیها” و تهیه کننده فاز دوم آن محمد رضوی یعنی تهیه کننده “معراجیها”!!!

اینکه با حضور این دو تهیه کننده، داستان در قسمتهای ابتدایی “فوق سری” کاملا شبیه به فیلمی با نام “گشت ارشاد” پیش رفته که زمانی به دلیل عبور از خطوط قرمز، توقیفی تشخیص داده شد و حتی عرضه ویدیویی اش در شبکه خانگی نیز چند روز بعد از پخش، غیرمجاز تشخیص داده شد نیز به اندازه خود می تواند سوال برانگیز باشد.