1

کپی‌برداری تمام و کمال خواننده برگزیده جشنواره ارزشی از قطعه مشهور لس‌آنجلسی+عکس و فیلم

سینماژورنال: حواشی افشای کپی برداری کلیپ “ایستاده ایم2” از فیلم آخرالزمانی “2012” همچنان ادامه داشت که به ناگاه قطعه‌ای با عنوان “من و کاخ سفید یهویی” در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش سینماژورنال این قطعه توسط خواننده ای به نام علی نصیرنژاد اجرا شده است و البته که اثر برگزیده دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس است!

اما نکته اینجاست که این خواننده ملودی، تنظیم و البته بخشی از ترانه خود را از قطعه “پری” از آثار گروه لس‌آنجلسی سندی کپی برداری کرده است. .

شهرام آذر هسته اصلی گروه سندی که در ماههای اخیر به خاطر داوری در مسابقه صدایابی ماهواره ای استیج هم در کانون توجه قرار گرفته “پری” را در ابتدای دهه هفتاد خورشیدی ساخته و اجرا کرد و آن را در آلبومی به نام “دینگ دانگ” به بازار عرضه کرد؛ این همان آلبومی بود که به‌خاطر قطعه  “اهوازی” با مطلع “امشو شوشه…” زودتر از حد تصور فراگیر شد.

پیش از این جواد رضویان در بخشهایی از سریال “پاورچین” مهران مدیری نیز با بیانی طنز به خوانش قطعه “بیکاری” باز هم از آلبوم “دینگ دانگ” سندی پرداخته بود؛

ساختار “پاورچین” کاملا طنز بود و چنین استفاده ای غریب به نظر نمی‌رسید ولی درباره جشنواره ای ارزشی که با مضمون ضداستکباری برگزار می‌شود اینکه قطعه ای رپ از یک خواننده لس آنجلس منبع کپی برداری قرار گیرد کاملا غریب است بخصوص که کلام قطعه اصلی مضمونی درباره زنان بدنام دارد!

برای دیدن اجرای قطعه “من و کاخ سفید یهویی” اینجا را کلیک کنید. در این اجرا صادق آهنگران نیز از حاضران در سالن است.

علیرضا نصیرنژاد خواننده ای که آهنگ "پری" سندی را کپی کرده
علیرضا نصیرنژاد خواننده ای که آهنگ “پری” سندی را کپی کرده