1

کنایه مهران مدیری به تهیه‌کنندگان سودجوی سینما

سینماژورنال: مهران مدیری که قصد دارد امسال نخستین فیلم سینمایی خود “ساعت 5عصر” را بسازد در یکی از برنامه های “دورهمی” کنایه هایی زد به تهیه کنندگان سودجوی سینما.

به گزارش سینماژورنال مهران مدیری گفت:  بعضی فکر می کنند تهیه کردن فیلم کار سختی است اما تهیه کننده اگر کاربلد باشد طوری هزینه ها را مدیریت می کند که اگر فیلم اکران هم نشود 400-500 میلیون سود کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کارگردان برای نقش اول دو بازیگر سرشناس را میخواهد اما روز اول فیلمبرداری می بیند یک نابازیگر در اتاق گریم است و تهیه کننده هم در توجیه می گوید آنها دستمزدشان بالا بود و ایشان قبول زحمت کردند.
کارگردان می گوید این چه بازیگری است؟ تهیه کننده می گوید درست صحبت کن، خانممه!

مدیری در توصیف فضای کاری تولید چنین آثاری ادامه می دهد: از آن سو یک مایع دستشویی هم شده اسپانسر فیلم و اسمش مدام باید در دیالوگها بیاید. مثلا در فیلم خانم به آقا می گوید: تو دیگه اونی نیستی که دستاشو با رایحه لیمویی می شست!!

مهزان مدیری می افزاید: بعضی فیلمها هم زمانی اکران می شوند که مثل غذای مانده دیگر از دهان افتاده اند و در تیتراژ فیلم همه یا شادروانند و یا زنده یاد. جوری شده که قبل از اینکه بروی سینما باید یک شیشه گلاب بخری بپاشی به تیتراژ و نقش اول فیلم یک اسکناس صد تومانی گرفته دستش و می گوید دربست!!!