1

تعریض رییس حوزه هنری به بودجه ۲۰میلیارد و خرده‌ای جشنواره‌های فجر: از کل بودجه حوزه بیشتر است!⇔پرسش: بودجه حوزه هنری چقدر کمتر از ۲۰میلیارد است؟/حوزه برای تولید فیلمهایی نفروش مانند «دلبری» و «مهمان داریم» چقدر هزینه کرده؟/ در روزگار غلبه فضای سایبری و ریاضت اقتصادی بدنه جامعه، انتشار بدوی مجلاتی سنگین وزن و مصنع به کاغذ گلاسه اعلاء که مدام روی کیوسکها خاک می‌خورند، چقدر برای حوزه آب می‌خورد؟/ حمایت از جشنواره‌هایی مانند «رویش» چقدر برای حوزه هزینه‌زا بوده؟/چرا درباره ارزش مادی صدها سینمایی که در اختیارتان قرار داده شده چیزی نمی‌گویید؟

سینماروزان: حواشی افشای رقم بودجه 20 میلیارد و خرده ای جشنواره های فجر و صرف بیش از هشت میلیارد برای جدایی بین الملل از فجر با کنایه رییس حوزه هنری مواجه شده است.

به گزارش سینماروزان محسن مومنی شریف، در مراسم تودیع و معارفه رئیس‌حوزه هنری خراسان‌رضوی تصریح کرد که بودجه جشنواره فیلم فجر از کل بودجه حوزه هنری بیشتر است!

وی در این مراسم که جمعه چهارم آبان در پردیس هویزه مشهد برگزار شد گفت: بودجه حوزه هنری خراسان‌رضوی به یک میلیارد تومان رسیده و از این بابت خرسند هستیم، اما می‌شنویم بودجه یک جشنواره (فیلم فجر) بیشتر از بودجه همه حوزه هنری است!!

حالا وقت شفاف سازی است

آیا با ورود رییس حوزه هنری به ماجرای افشای رقم بودجه جشنواره های فجر می‎‌توانیم از او انتظار داشته باشیم درباره رقم دقیق بودجه سازمان متبوعش هم اطلاع رسانی کند؟

مثلا بگوید حوزه هنری در 5 سال اخیر چند میلیارد صرف تولید محصولات سینمایی و مثلا فیلمهایی شکست خورده مانند «مهمان داریم» و «دلبری» کرده است؟

یا در این باره اطلاع رسانی شود که شراکت در تولید محصولی 3ارگانی به نام «ماجرای نیمروز» چقدر برای حوزه هنری آب خورده است؟

یا در این باره بگویند که در روزگار غلبه فضای مجازی و در شرایطی که مقامات بالادستی نظام مدام توصیه به «اقتصاد مقاومتی» می‌کنند، حوزه هنری چه بودجه ای را صرف انتشار مجلاتی سنگین وزن و ملبس به کاغذ گلاسه اعلاء کرده؟ مجلاتی که نه به «نقد» ربط دارند و نه به «سینما»!

شفاف سازی درباره میزان حمایت حوزه هنری از جشنواره هایی مانند رویش و همچنین ارزش مالکیت صدها سالن سینمایی که در اختیار حوزه هنری قرار داده شده، یکی دیگر از تقاضاهای متعاقب گفتار اخیر رییس حوزه هنری است.